راهنمای متریال و انواع مبلمان چستر در دکوراسیون

دسته‌های بلند استوانه‌ای شکل، استفاده از دکمه برای طرح دادن بر روی پشتی، استفاده از نشیمنگاه نرم، داشتن پایه، استفاده از متریال چرم و ظاهری کشیده از جمله ویژگی‌های ظاهری مبل های چستر است.

این مبل اغلب شهرت خود را به خاطر کیفیت و ظاهری لوکس بدست آورده است. بهترین مبل چسترفیلد همیشه با چوب و چرم باکیفیت ساخته می‌شود که استانداردی برای تولید نوعی از مبلمان خانگی و یا محسوب می شود.

بسته به نیاز و سلیقه افراد مبل چسترفیلد از متریا‌ل‌های زیر تشکیل می شوند در ادامه با ما همراه باشید…

راهنمای متریال و انواع مبلمان چستر در دکوراسیون
چرم:

چرم انتخاب بسیار محبوب برای این نوع مبلمان است. درجه‌های مختلفی از چرم وجود دارند که «چرم طبیعی دانه‌دار کامل» بالاترین کیفیت و بیشترین قیمت را نیز داراست. اگر بودجه مناسبی دارید، چرم طبیعی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی باشد. چرم طبیعی دارای دوام و زیبایی منحصربه فردی است و به دکوراسیون شخصیت و استایل می‌بخشد.

پارچه:

این فیبر طبیعی مقاومت خوبی در برابر خرابی دارد، اما در برابر خاک، چروک شدن و آتش‌سوزی مقاومتش پایین است. دوام و استحکام مبلمان پارچه‌ای به انتخاب نوع پارچه و کیفیت آن بستگی دارد. پارچه‌های بوم (کنواس) و حریر گل‌دار بسیار زیبا هستند، اما سریع خراب شده و تمیز کرن آنها دشوار است.

کتان:

 این متریال برای فضاهای رسمی و یا برای خانواده‌های بدون فرزند و حیوانات خانگی مناسب است. کتان پارچه‌ای ظریف است که به راحتی گرد و غبار را جذب کرده و چروک نیز می‌شود. در صورت کثیفی، معمولاً توصیه می‌شود مبلمان به سرعت تمیز شود تا جای آن برای همیشه باقی نماند. در حالی که کتان به مراقبت ویژه نیاز دارد، ولی دوام آن حرف نخست را می‌زند.

میکروفیبر:

 این پارچه گزینه مناسبی برای صاحبان حیوانات خانگی است. میکروفیبر، نوعی پلی آستر است که بسیار نرم و با دوام بوده و تمیز کردن آن نیز آسان است. از آنجا که بافت این متریال بسیار محکم است، موی حیوانات خانگی و گرد و غبار بر روی آن نمی‌‌نشیند؛ همچنین نگهداری از آن نیز بسیار ساده است.

پلی آستر:

این یکی از پرمصرف‌ترین پارچه‌های مصنوعی است که برای مبلمان استفاده می‌شود. این متریال گزینه‌ای مقرون به صرفه است که مزایای بسیاری دارد؛ مقاوم در برابر چین و چروک، شیک بودن، طول عمر بالا و آسانی در تمیز کردن. به علت وجود این ویژگی ها، استفاده از این نوع پارچه برای مبلمان در خانواده‌های دارای فرزند محبوبیت بیشتری دارد.

راهنمای متریال و انواع مبلمان چستر در دکوراسیون
مبلمان چستر دارای چند انوع مختلف است:
دو نشیمنگاه: 

این نوع مبل چستر طرحی کوچک‌تر از نوع کلاسیک آن است که برای دو نفر در نظر گرفته شده است و اغلب از چرم ساخته می‌شود.

سه نشیمنگاه:

 مبل‌های چسترفیلد همچنین در ابعاد بزرگتری برای سه نفر نیز طراحی و ساخته می‌شوند که در واقع کلاسیک‌ترین نوع هستند.

صندلی:

صندلی چسترفیلد کاملاً ظاهری شبیه به مبلمان آن را دارد، ولی تنها برای یک کاربر مناسب است و دارای پشتی و دسته های بلند‌تر می‌باشد. 

راهنمای متریال و انواع مبلمان چستر در دکوراسیون