ایده های جذاب استفاده از چمن مصنوعی
کاربردهای چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی نوعی پوشش کف است، که هم جنبه‌ کاربردی دارد و گاهی هم جنبه‌ تزیینی آن مهم است.امروزه چمن مصنوعی را می‌توان علاوه بر زمین‌های بزرگ ورزشی در بالکن‌های کوچک خانه دید. در فضاهایی مانند حیاط، تراس، بالکن، محوطه ساختمان‌ها، فضاهایی که شرایط مناسبی برای رشد چمن طبیعی ندارند، فضایی که شما می‌خواهید دارای ظاهری سبز باشد اما به دلیل هدر رفت زیاد آب مصرفی و نیاز به مراقبت زیاد نمی‌خواهید از چمن طبیعی استفاده کنید. روف گاردن و فضاهایی برای حیوانات خانگی.

ایده های جذاب استفاده از چمن مصنوعی
اجرای انواع طرح چمن مصنوعی

یکی از مزایای چمن مصنوعی این است که می توان به هر فرمی در فضا آن را تنظیم و برش داد. مثلا اگر در محوطه و یا بالکن فرم‌های منحنی و دایره‌ای دارید، می‌توانید با پهن کردن چمن مصنوعی در فضای مد نظر، لبه های اضافی را با کاتر ببرید، آن را در حاشیه‌ی باغچه فیکس کنید و بعد آن را بچسبانید. به همین راحتی! بنابراین می توانید از باریک ترین جاها مانند درز بین موزاییک تا بزرگترین فضا از این نوع پوشش زیبا استفاده کنید.

ایده های جذاب استفاده از چمن مصنوعی
انواع کاربرد های چمن مصنوعی

 چمن مصنوعی را می توان به همراه متریال‌های دیگر در طراحی‌ فضاها و سنگفرش‌های محوطه بکار برد : چمن مصنوعی با سنگ؛ طرح پرطرفدار، ترکیب چمن مصنوعی با ترموود ، طرح چمن مصنوعی در کنار سنگریزه. وجود چمن مصنوعی بین موزاییک‌های کفسازی، جذابیتی را به پوشش کف شما می‌دهد. تعادلی بصری بین سطح سخت و سرد سنگفرش و سطح نرم چمن که بسیار با صفا خواهد بود. فواصل بین سنگفرش‌ها ۴ یا ۵ سانتی‌متر و عمق سطح زیرین بین سنگ‌ها حدود یک سانتی‌متر باشد.

ایده های جذاب استفاده از چمن مصنوعی
ترکیب چمن مصنوعی با گیاهان زینتی

اگر محوطه زیبایی دارید که چمن هایش قدیمی شده و سرحال نیست، می توانید چمن مصنوعی را جایگزین آن کنید. می‌توان چمن مصنوعی را در ترکیب با گیاهان زینتی دیگر به کار برد. در این صورت حیاط شما چمن سبز رنگ و نرم همیشگی را خواهد داشت که مانند یک پس زمینه برای گیاهان دیگر عمل می‌کند. انتخاب گیاهانی با گل‌های رنگ روشن در کنار رنگ سبز چمن مصنوعی زیبایی بیشتری خواهد داشت.

ایده های جذاب استفاده از چمن مصنوعی