همه چیز در مورد کابینت انزو

کابینت انزو ترکیبی بین کابینت مدرن و کلاسیک است. براق بودن این کابینت ها، آن ها رو شبیه کابینت هایگلاس کرده و طرح درب ها شبیه کابینت ممبران یا همان کلاسیک است. 

کابینت پولیشی (طرح انزو) چیست؟

رنگ پولیشی یکی از خاصترین رنگ هاست که روی MDF قرار می گیرد. پولیش ماده‌ای مایع مانند که البته گاهی نیز به صورت خمیری و اسپری هم است.

جنس کابینت پولیشی چیه ؟ کابینت پولیشی طرح انزو مغزی از جنس ورق ام دی اف خام دارد که این ورق ها در سایزهای بیست و پنج و چهل میلی‌متری انتخاب می شود و توسط دستگاه‌های برش و سی ان سی طبق سلیقه‌ی مشتری و دیزاین منازل به شکل ساده یا ابزار خورده شده حکاکی می شوند. اما همانطور که میدانید تفاوتی که تو تمام کابینت‌های تولید شده وجود دارد در جنس درب و نمای کابینت هاست و فضای داخلی همه ی کابینت ها یکسان و تماما از جنس ام دی اف با روکش سفید است. 

مزیت مدل کابینت پولیشی نسبت به کابینت آشپزخانه انزو معمولی (دارای روکش وکیوم) این است که اگه روی درب کابینت پولیشی خط و خش شود قابل ترمیم است. اما از یک طرف دیگر استفاده چندباره از پولیش هم می تواند مضر باشد. این استفاده مداوم از پولیش، ضخامت لایه بیرونی و محافظ رنگ بدنه را کم میکند و در نتیجه میزان آسیب پذیری رنگ هم کم می شود. مزیت کابینت انزو پولیشی نسبت به کابینت انزو وکیوم بیشترست پس بهتر است همه این مزیتها را بگوییم تا با اطلاعات دقیق انتخاب کنید.

همه چیز در مورد کابینت انزو
مزایای کابینت پولیشی
  • به دلیل اضافه شدن رنگ پولیشی؛ ضخامت صفحه ها دو تا سه میلی متر بیشتر است و این موضوع باعث می شود که ورق های ما بسیار محکم تر از قبل شوند. پس این کابینت ها به هیچ دلیلی مثل فشار، دچار تاب نمی شوند.
  • کابینت پولیشی در اثر هر ضربه احتمالی دچار آسیب و فرو رفتگی نمی شود. چون خمیر پولیشی به کار رفته بعد از سفت شدن مانند چسب سفت عمل میکند و سطوح به هیچ عنوان دچار فرو رفتگی نمی شود.
  • مقاومت این کابینت ها در برابر آب خوب است چون دور تا دور کار با ماده پولیش احاطه شده و در  این حالت به هیچ عنوان آب در کابینت نفوذ نمیکند.
  • این نوع کابینت برای هر نوع شرایط آب و هوایی حتی آب و هوای مرطوب هم مناسب است.
معایب کابینت انزو

همانطور که در مورد مزایای این کابینت های جذاب گفتیم بهتر است در مورد معایب آن هم بگوییم. شاید بالا بودن قیمت کابینت انزو یکی از معایبش باشد ( ولی از یه طرف مزیت هم میتوانیم حساب کنیم چون این مورد باعث می شود که در هر خانه ای از آن استفاده نشود و آن را به یک گزینه تاپی تبدیل میکند که فقط در خانه های لوکس از آن استفاده شود!)

بدلیل استفاده از رنگ، نظافت و نگهداری آن کمی سخت تر است و باید با دقت بیشتری از مواد شوینده برای پاک کردن سطح کابینت استفاده کنیم. نکته ای که هم جزو معایب کابینت انزو به حساب می آید و هم مزایا، استفاده از ورق ۲۵ میل در ساخت درب هاست که باعث سنگین شدن وزن یونیت ها می شود.(استفاده از درب های سنگین به مرور باعث خرابی لولاها و اتصالات کابینت می شوند).

یک عیب دیگه ی این کابینت ها طولانی بودن فرایند ساخت، رنگ کاری و نصب آن هاست که از حوصله ی خیلی ها خارج است.

همه چیز در مورد کابینت انزو
تفاوت کابینت انزو و ممبران

نکته اول : قطر روکش (منظور رنگ پولیشی) به کار رفته در کابینت انزو بیشتر از قطر روکش کابینت ممبران است.

نکته دوم : چهار طرف درب کابینت انزو توسط دستگاه های سی ان سی تراشیده می شود. و به همین دلیل؛ قطر لبه های کابینت انزو تا هشت میلی متر کمتر از قطر لبه های کابینت ممبران است که این کار باعث زیبایی و شکل منحنی دادن به نمای کابینت می شود.

نکته سوم : طرح کابینت انزو به کابینت نئوکلاسیک نزدیکتر است. یعنی در کابینت انزو اصیل خبری از سرستون و تاج های شکیل کابینت کلاسیک نیست.

نکته چهارم : هزینه کابینت انزو بیشتر از کابینت کلاسیک است. ( اما از کابینت کلاسیک تمام چوب قیمت کمتری دارد )

کابینت انزو قیمت بالاتری دارد یا هایگلاس؟

کابینت انزو نزدیک به کابینت کلاسیک است و بهتر است در آن دسته قرار بگیرد و مقایسه شود. اما این سوالی است که برای خیلی ها پیش می اید. قیمت این مدل کابینت از کابینت هایگلاس بیشتر است و همانطور که در قسمت بالا گفتیم حتی از کابینت کلاسیک هم قیمت بیشتری دارد. ولی یک نکته هم در نظر داشته باشید که کابینت کلاسیک چوبی بیشترین قیمت را بین کابینت ها دارد و از انزو هم گرانتر است. 

همه چیز در مورد کابینت انزو