معرفی دکوراسیون به سبک بوهو یا همان کولی وار دوست داشتنی

آکاآپ: آیا از آن دسته افرادی هستید که به ذوق و احساس هنری‌شان اجازه ظهور می‌دهند؟ آیا به کشف و تجربه فضایی تازه در دکوراسیون علاقه دارید؟ و یا دوست دارید تا فضای دکورتان را به‌ شخصه خلق کنید؟ در این صورت سبک «بوهو» یا «بوهمیان» را به شما پیشنهاد می‌دهیم. افرادی هم که از ترکیب نقوش، تنوع بافت و منسوجات و بازی با رنگ‌های گوناگون لذت می‌برند و از چارچوب‌های رسمی گریزان هستند هم با شیوه این دکوراسیون به هدف خود می‌رسند. در نگاه اول ممکن است فکر کنید چنین سبکی در وجود خود آشفتگی و بی‌قانونی دارد و انبوه طرح و رنگ، باعث عدم موفقیت چنین دکوراسیونی خواهد شد، ولی یقیناً چنین نیست. 

معرفی دکوراسیون به سبک بوهو یا همان کولی وار دوست داشتنی
دکوراسیون بوهو

سبک بوهمیان (Bohemian) یا دکوراسیون بوهمیانی یا در اصطلاح ” بوهو” نوعی دکوراسیون است که در آن افراد خانه‌ها را پر از فرهنگشان کرده و بوی زندگی از در و دیوار به مشام می‌رسد. در خانه‌های بوهمیان ابزار و لوازمی خواهید دید که با تمام وسایلی که تا به امروز دیده‌اید تفاوتی خاصی دارند که این تفاوت هم از فرهنگ و سبک زندگی آن‌ها نشأت می‌گیرد. کمتر کسی است که با دیدن تزیینات و دکوراسیون بوهمیان، به آن علاقمند نشود. در دوره‌ای که نگاه‌ها به سمت چیدمان به سبک دکوراسیون مدرن پرواز می‌کند، و در پس زیبایی‌های فریبنده آرامش کمی موج می‌زند، این دکوراسیون بوهمیان است که شما را در راحتی و بی دغدغگی غرق می‌کند. اشتراک کلی با همه و تفاوت بزرگ با تک تک سبک‌های دکوراسیون از ویژگی‌های این نوع دکوراسیون است!

معرفی دکوراسیون به سبک بوهو یا همان کولی وار دوست داشتنی

دکوراسیون بوهو مخصوص کسانی است که عاشق خانه هایی پر از رد پای جریان زندگی ، فرهنگ و آیتم های هیجان انگیز در جهان هستند . این دسته از دکوراسیون جزء دکوراسیون های مدرن محسوب می شود که کمی عجیب و آرامش بخش است .

تمیز کردن و نگهداری خانه به سبک دکوراسیون بوهمین:

بسته به اینکه چه میزان آشفتگی سبک بوهو را برای چیدمان دکوراسیون فضای خود انتخاب کرده باشید ، این سبک یک سبک آسان و ساده برای تمیزکردن و مدیریت آن است. برخی از پارچه ها و یا وسایل خاص ممکن است به مراقبت ویژه ای احتیاج داشته باشند، اما ظاهر کلی این سبک نیاز به تمیزکاری همیشگی و یا خدمه تمیزکار متخصص ندارد. همانطور که گفتیم این سبک قانون خاصی ندارد بنابراین نیاز ندارد دائم در حال مرتب کردن و تمیزکردن باشید.

سبک بوهمین از لحاظ سازگاری با کودک:

بچه ها عاشق رنگ های تند و پر جنب و جوش هستند، آشفتگی و شلوغ بودن سبک بوهو چیزی است که در این سبک قدردان آن هستید، چرا که مدام نیاز ندارید وسایل را جابجا کنید. این سبک برای بچه ها ایمن است چرا که گوشه ها و لبه های تیز در عناصر دکوراسیون بوهو وجود ندارد.

دکوراسیون بوهمین مناسب چه افرادی است؟

اگر علاقمند به گرما و انرژی در فضای خانه تان هستید ، و اهمیتی به شلوغ بودن نمی دهید ، این سبک شماست! این سبک همان سبکی است که می توانید آن را کاملا از آن خود کنید. از آنجایی که دکوراسیون این سبک ممکن است در آخر بیش از حد شلوغ شود. حتما برای مشاوره با یک طراح داخلی حرفه ای در سبک دکوراسیون داخلی بوهو اقدام کنید.

معرفی دکوراسیون به سبک بوهو یا همان کولی وار دوست داشتنی
رنگ های دکوراسیون سبک بوهو

در حالی که برای دکوراسیون بوهمیان هیچ دستور و قاعده‌ای برای رعایت رنگ وجود ندارد، اما چیزی که در اغلب آن‌ها قابل مشاهده است استفاده از رنگ‌های گرم و خاکستری است. رنگ‌هایی که می‌توان از شباهت به ترکیب فلزات و جواهرات با هم تشکیل می‌شوند. این صحبت‌ها شما را به فکر در مورد رنگ‌هایی می‌اندازد که شامل؛ قهوه ای تیره – استفاده از چوب‌های روغن خورده در خانه – قهوه ای روشن – طیف‌های دیگر چوب – سبز و خاکستری است و با نارنجی اشباع شده، پرتقالی روشن و آبی یخی ترکیب می‌شوند. ترکیب کردن و ست کردن این رنگ‌ها با هم و ایجاد لایه‌های رنگی همان چیزی است که شما را از دیگران متمایز می‌کند و باعث می‌شود خاص به نظر برسید. پس آن‌ها را دست کم نگیرید.

 ‫دکوراسیون بوهو

اصول بوهمیان برای شما دست و پاگیر نیست و یه راحتی می‌توانید طرح‌ها و الگوهایتان را بهم بیامیزید و از این که ممکن است این‌ها با هم هماهنگ نباشند بهراسید. استفاده از پارچه‌های رنگی و شلوغ که نمونه‌های آن را در کامبوج یا آسیای مرکزی می‌توانید بیابید به فضای منزلتان حس عجیب و غریب بودن خواهد داد. وجود لایه لایه‌های رنگی در بالای مبلمان طوری خود نمایی می‌کند که فرش‌ها و حتی دیوارکوب‌ها نیز شما را به وجد می‌آورند و چشمان شما چیز دیگری را نگاه نخواهند کرد.

اگر با تمام این ها و تا به اینجا این رنگ‌ها شما را اقناع نکرده است که آیا باید از دکوراسیون بوهمیان استفاده کنید یا نه، بایستی بدانید که سلطان رنگ‌های بوهمیان که به صورت پیوسته و نه کلی محیط را متحول خواهد کرد هنوز وارد گود نشده است. سفید. بله درست است؛ رنگ غالبی که همه جا دیده می‌شود، اما به چشم نمی‌آید، با اضافه شدن این رنگ به دکوراسیون همه چی درست همان جایی که باید باشد قرار می‌گیرد. معادله این همه مجهولات درست با پس زمینه سفید به آسانی حل خواهد شد.

معرفی دکوراسیون به سبک بوهو یا همان کولی وار دوست داشتنی
لوازم دکوراسیون

برخلاف چیدمان به سبک مینیمال و مدرن که تأکید بر استفاده از حداقل وسایل دکوری است، در دکوراسیون بوهو باید فضا را سرشار از تزیینات متنوع کنید. کلید چیدن دکور در سبک بوهو جور کردن دکورهایی با ظاهر بسیار متفاوت در کنار هم است. در دکوراسیون بوهو آزادید که از متریال هایی متفاوت استفاده کنید از کتان و مخمل گرفته تا بافتنی‌های سنتی. بهتر است این متریال ها کمی ظاهر مستعملی داشته باشند و خیلی نو و درخشان به نظر نرسند. برای ایجاد فضایی گرم و صمیمانه از قالیچه‌ها، کوسن‌ها و پرده‌هایی پرنقش‌ونگار با رنگ‌های گرم استفاده کنید.

خانه سبک بوهو خود را با صنایع‌دستی و تزییناتی که در سفرهایتان خریداری کرده‌اید تزیین کنید. تنوع را در دکورهای خود فراموش نکنید می‌توانید چینی‌های مختلف، بطری‌های قدیمی، تابلوهای نقش برجسته و هر چیز دیگری که به ذهنتان می‌رسد را در کنار هم در این چیدمان به کار ببرید. دکوراسیون بوهو با همه کولی وار بودنش می‌تواند شیک و برازنده هم باشد. 

اتاق سبک بوهمیایی
اسباب خانه

این خانه ها معمولا جایی به نام انباری ندارند زیرا بیشتر اسباب منزل در اتاق ها قرار دارد و از دید کسی پنهان نیست . هر کدام از این لوزام در خودشان دارای حکایت و داستانی خاص هستند .

اگر شما هم عاشق ماجراجویی و سرگذشت لوازم منزل هستید و خانه های شلوغ و پر رمز و راز را می پسندید ، از این سبک استفاده کنید.

هم شما و هم مهمانانتان باید از صندلی ها و مبلمان احساس راحتی داشته باشند و رنگ های آن باید آرامش بخش باشد . قالیچه ای را در قسمت ورودی خانه برای خوشامدگویی به مهمانان پهن کنید.

مبلمان سلطنتی برای این دکوراسیون مناسب نیست و حتما از مبل های راحتی استفاده کنید .

معرفی دکوراسیون به سبک بوهو یا همان کولی وار دوست داشتنی

نور و اکسسوری ها

نورهای محصور شده می تواند سبک بوهو را کامل کند و یک فضای آرامش بخش را برای شما بسازد. می توانید از شمعدانی ها و شمع ها و لامپ های زیادی در محیط خانه استفاده کنید . طراحی های امروز باعث شده که دست افراد در شکل ها و سبک های مختلف باز باشد

نام دیگر سبک بوهو را می توان دنیای طبیعت گذاشت که به شدت توصیه به قرار دادن گل و گیاه نیز دارد زیرا گل و گیاه نه تنها محیط خانه را زیبا و تازه می کند ، بلکه کیفیت هوا را ارتقا می دهد .

گیاهانی مثل فیلودندرون و یا لی لی صلح بیش از انواع دیگر برای این دکوراسیون توصیه می شود که معمولا می تواند در نور و دماهای مختلف دوام بیاورد . گل کاکتوس نیز برای این سبک مناسب است که البته رنگ و بافت متنوعی ندارد و باید در محیط پر نور تر قرار بگیرد و میزان آب دهی به آن هم کمتر است .

دکوراسیون بوهو شیک

دکوراسیون بوهو زمانی تکمیل می شود که از آثار دستی خودتان در آن استفاده کنید و از هر شهری یک نشانی در خانه خود داشته باشید . اکسسوری ها باید سنتی باشند و هرکدام دارای معنی و مفهوم خاصی باشند .

البته که سبک بوهو جز سبک های قدیمی نیست و در آن استفاده از تکنولوژی های برقی و لوازم شیک هم رواج دارد . حتی می توانید از آینه ها با قاب طلایی استفاده کنید و تنها قانون مهم داشتن معنی و مفهوم هر وسیله است که باید حکایتی را با خود همراه داشته باشد .

در این دکوراسیون باید در نظر بگیرید که هرگز از شلوغی خانه خود خجالت زده نشوید . اگر فردی هستید که به شلوغی علاقه ندارید و احساس سردرگمی می کنید ، از این سبک استفاده نکنید .

رنگ هایی که برای این سبک استفاده می کنید نیز نباید حتما محدود به رنگ های نام برده شده باشند . اما معمولا رنگ های پر رنگ و عمیق بیشتر از رنگ های روشن در این سبک استفاده می شوند . رنگ های جیغ و بولد نیز کاربرد خاصی در این دکوراسیون ندارند.معرفی دکوراسیون به سبک بوهو یا همان کولی وار دوست داشتنی