راهنمای جامع برای انتخاب یک سینک مناسب

اگر به فروشگاه های تجهیزات آشپزخانه سری زده باشید حتما اولین چیزی که به نظرتان آمده است تعداد لگن های سینک است که معمولا با توجه به اندازه و شرایط موجود در آشپزخانه تعیین میشود. سینک های یک لگنه مناسب فضاهای کوچکتر است اما می توانید به جای سینک تک لگن از یک سینک تک لگن و یک میوه شور کوچک استفاده کنید تا فضای بیشتری برای شست و شو فراهم آید.

نکته بعد که در فروشگاه با آن مواجه خواهید شد انتخاب بین روکار یا توکار بودن سینک است. سینک توکار از سینک های روکار ظاهر زیباتری دارد البته امکان نفوذ آب به کابینت و خراب شدن آن بیشتر است که سینک روکار با کمی قربانی کردن ظاهر کار این مشکل را کمتر ایجاد می کند.

در انتخاب سینک چند نکته هست که شاید در فروشگاه با توجه به تعدد مدل ها و زیبایی محسور کننده کمی توجه به آنها سخت باشد پس بد نیست که از قبل خودتان را مجهز به اطلاعات کنید تا مسائل فنی را هم در کنار ظاهر در نظر بگیرید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای جامع برای انتخاب یک سینک مناسب
1. سینک براق یا مات:

براق یا مات بودن سینک یک آپشن است و نمی توان گفت کدام بهتر است. سینک های براق لکه آب را کمتر نشان می دهند و به سادگی تمیز می شوند اما سینک مات ظاهری دلفریب تر دارد. مورد دیگر ساده یا ضد خش بودن است مدل های سینک ضدخش پر از دانه های ریز برجسته است و همین ویژگی از خراش و خش برداشتن سینک جلوگیری می کند.

2. نشتی آب:

یکی از دلایلی که سینک ها را یک پارچه و یک تکه می سازند این است که تا حد امکان از نشتی آب جلوگیری شود. بهتر است برای حصول اطمینان بیشتر بعد از خرید یک مرتبه سینک را با آب پر کنید تا از باز بودن کامل آب راه ها ی کف سینک اطمینان حاصل شود. نصب سینک مساله بسیار مهمی است که معمولا توسط یک نصاب حرفه ای و به وسیله نوار فلزی یا چسب آکواریوم انجام می شود اما توجه به این نکته که به مرور زمان آب به درزها نفوذ نکند بسیار مهم است.

3. سینک استاندارد:

همانطور که همراه یک لباس که از فروشگاه معتبر خریداری شده است چند دکمه و مقداری پارچه نمونه هم به شما داده میشود تا در صورت لزوم برای تست مقاومت پارچه یا جایگزین کردن دکمه استفاده شود، به همراه سینک ظرفشویی استاندارد نیز قطعاتی جانبی مثل یک تخته مخصوص خرد کردن مواد غذایی، درپوش برای آب رو، یک آبکش استیل به اندازه لگن سینک و میوه شور البته ممکن است بعضی از این اقلام شامل خدمات شرکت باشد که در هر برند متفاوت است.

4. شیب کف سینک و مسیر عبور آب:

وجود یک شیب ملایم به سمت راه آب مساله ای است که علیرغم اهمیت ویژه ای که در استفاده طولانی مدت از سینک دارد و مانع ایجاد رسوب و رد سفید روی سینک میشود کمتر مورد توجه قرار میگیرد و اگر سطح آشپزخانه شما یا کابینت می شیب خلاف جهت شیب راه آب سینک داشته باشد این مشکل بیشتر به چشم می آید پس کاملا به این نکته توجه کنید.

5.عایق صدا:

صدایی که هنگام شست و شو و برخورد ظروف به بدنه سینک ایجاد می شود که باید با روش هایی جلوی این صدای آزاردهنده را گرفت. معمولا با یک اسپری مخصوص سطح زیرین سینک را عایق صدا می کند و پدهای مخصوص زیر سینک نصب میکنند که همین امر باعث میشود دمای آب داخل سینک هم بیشتر گرمای خود را حفظ کند و به نوعی عایق دمایی هم ایجاد میشود. 

راهنمای جامع برای انتخاب یک سینک مناسب