پشت سرتان را نگاه کنید؛ مبلمان سنتی، اصالت ایرانی!

مدرنیته آمد و با خودش خیلی چیزها آورد. دمش گرم، اما خیلی چیزها را هم برد یا دست کم از یادمان برد؛ خیلی چیزها مثل حس خوب تکیه دادن به پشتی یا خوابیدن روی گلیم و جاجیم، مثل حال و هوای گنجه های قدیمی که همیشه داخلشان سرک می کشیدیم و چه بسا نمی توانستیم، چون درشان قفل بود و حتی ظروف مس و نقره برق انداخته مادربزرگ که دیگر عتیقه شده اند. مدرنیته آمد و ما را با خودش به دنیای دیگری برد…

شاید وقتش باشد پشت سرمان را نگاه کنیم. هنوز برخی از آن حس های خوب که جایی به شکلی جایشان گذاشتیم و با سرعت جلو رفتیم، منتظرمان هستند. می خواهید دوباره احساسشان کنید؟ پس پشت سرتان را نگاه کنید، چند قدم به عقب برگردید و هر چه می خواهید، بردارید. اگر هم نمی دانید باید چه بردارید، به خواندن ادامه دهید تا با نوستالژیک ترین ها آشنا شوید.

مبلمان سنتی، اصالت ایرانی
فرش ایرانی، یک باید محکم!

فرش ایرانی در همه جای این کره خاکی معروف است و بدون شک می توان گفت لنگه ندارد. نمونه های فرش ایرانی را هیچ جا نمی توان پیدا کرد و این افتخاری است که نباید به سادگی از کنارش گذشت. اگر طرفدار سبک سنتی و مبلمانش هستید، فرش ایرانی را به هیچ وجه فراموش نکنید و استارت را با این آیتم بزنید.

مبلمان سنتی، اصالت ایرانی!
پاف طرح گلیم: مدرن اما پر از حسی که می خواهید!

گلیم ها هنوز هم بافته می شوند و خیلی ها دوستشان دارند. گلیم های ماشینی هم تا بخواهید زیادند و قیمت مناسب تری نسبت به انواع دستباف دارند، اما پیشنهاد ما چیزی دیگری است. بیایید پاف را که یک فرنیچر مدرن است، با طرح گلیم تجربه کنید. حس خوبی است!

مبلمان سنتی، اصالت ایرانی!
تابلو، این بار با نقوش اسلیمی

دکوراسیون سنتی بدون نقوش اسلیمی چیزی کم دارد. مهم نیست این نقوش را به چه نحو وارد دکور منزل می کنید؛ به هر حال باید این کار را کنید. از ظروف کوچک و ظریف یا گلدان هم می شود استفاده کرد، اما تابلوها خیلی بیش تر به چشم می آیند و خصوصا روی دیوارهای ساده و سفید، جلوه دارند.

مبلمان سنتی، اصالت ایرانی!
چراغ خواب منبت و شب های نوستالژیک

چراغ خواب های منبت کاری شده می توانند انتخاب هوشمندانه و منحصر به فردی باشند، چون کمیابند و مخصوص سلیقه های خاص. این چراغ خواب ها به اتاقتان حال و هوای نوستالژیک می دهند، آن هم طوری که شب ها وارد فاز دیگری از دنیای سنتی منزلتان می شوید!

مبلمان سنتی، اصالت ایرانی!
صندوقچه ها را بیرون بیاورید!

صندوقچه ها را دور نریزید و به کسی نسپرید! دست نگه دارید و یک شوک دل انگیز به دکوراسیون منزلتان وارد کنید. یک صندوقچه قدیمی یا گنجه می تواند همان چیزی باشد که شخصیت سنتی اتاق خواب یا نشیمن شما را به همان چیزی که باید باشد، تبدیل می کند. می خواهید رویش یک پارچه با طرح سنتی هم بیندازید؟ نظر من که مساعد است!

مبلمان سنتی، اصالت ایرانی!
ظروف نقره و مس: به انباری ها سر بزنید

این روزها کم تر کسی از ظروف نقره ای و مسی برای پخت و پز و پذیرایی استفاده می کند، اما زیبایی این ظروف، هیچ وقت از بین نمی رود و همیشه خواستنی نگهشان می دارد، خصوصا به عنوان دکوری روی دیوار. اگر سری به انبار خانه مادر یا مادربزرگتان بزنید، احتمال این که با تعدادی از این ظروف رو به رو شوید، زیاد است. سعی کنید تا می توانید از این عتیقه های دوست داشتنی پیدا کنید، چون بعدها کمیاب تر می شوند.

مبلمان سنتی، اصالت ایرانی!
کمد چوبی، هر چه رنگ و رو رفته تر، بهتر!

کمدهای چوبی قدیمی و رنگ و رو رفته را دریابید، چون جان می دهند برای تم سنتی. اگر ظاهرشان زیاد مناسب و تو دل برو نیست، دست به کار شوید و رویشان نقش و نگار بکشید. نگران نباشید. با استفاده از شابلون می توانید به سادگی هر طرحی را پیاده کنید. کافی است شابلون مناسب را پیدا کنید و… کمد قدیمی جدیدتان آماده است!

مبلمان سنتی، اصالت ایرانی!

کوسن سنتی و مبل های مدرن؟ چرا که نه!

اگر مبل های مدرنی دارید و چندان از بابت هماهنگی آن ها با دکور سنتی منزلتان خشنود نیستید، اشتباه می کنید. مبل های مدرن در پس زمینه سنتی، خیلی زیبا هستند، خصوصا اگر چند کوسن با طرح سنتی به آن ها اضافه کنید. در واقع، کوسن های سنتی، آن طور که روی مبل های مدرن خوب به نظر می رسند، روی مبل های سنتی جذاب و جلب توجه کننده نیستند.

مبلمان سنتی، اصالت ایرانی!
گره چینی: هنر از یاد رفته بی نظیر

گره چینی را به هیچ وجه نباید از قلم بیندازید. البته این نظر من است، اما گره چینی را می توان یکی از مهم ترین هنرهای سنتی ایران دانست که حضورش در هر خانه ای با دکوراسیون سنتی، نقش برجسته ای دارد. میز، مبل و صندلی های راحتی و ناهارخوری خود را از میان انواع گره چینی انتخاب کنید. می توانید نمونه مورد نظر را سفارش دهید.

و در آخر، موفق باشید و از دیگر تصاویر نیز دیدن کنید.

مبلمان سنتی، اصالت ایرانی!

مبلمان سنتی، اصالت ایرانی!

مبلمان سنتی، اصالت ایرانی!