نکات قابل توجه در دکوراسیون منزل
چینش دکوراسیون خانه بر اساس راحتی افراد خانواده

خانه محلی برای کسب آسایش و انرژی برای شروع یک روز جدید است پس راحتی افراد خانه جز مهمترین نکات در انتخاب و طراحی دکوراسیون منزل شماست. کارهای مختلفی در راستای رسیدن به محیطی راحت و مدرن وجود دارد. برای مثال، اطمینان حاصل کنید که سبک مبلمان، اندازه آن و شیوه قرار گیری آن متناسب با افراد خانه است. اگر خانواده ای شلوغ دارید و فرزندان شما در طول روز در فضای منزل وقت زیادی را می گذرانند، مبل راحتی با اندازه بزرگ بهترین ایده است. همچنین می توانید کنار مبلمان خود یک میز قرار داده و روی این میز وسایل مختلفی را قرار دهید.

نکات قابل توجه در دکوراسیون منزل

رعایت فاصله های اصولی و مناسب بین وسایل داخل دکوراسیون، یکی از نکات اصلی چیدمان دکوراسیون منزل می باشد. فاصله مبلمان تا تلویزیون یکی از فاصله هایی است که حتما باید درست باشد؛ چراکه علاوه بر بهتر شدن دکوراسیون روی سلامت بینایی افراد خانواده نیز تاثیر گذار است. حالت نرمال این فاصله، سه برابر اندازه صفحه تلویزیون می باشد.

همچنین فاصله بین وسایل باید به شکلی باشد که در تردد و رفت و آمد ساکنین مشکلی ایجاد نشود. همانطور که در مورد بالا گفتیم، راحتی افراد بسیار مهم است و این فاصله ها به همین موضوع منجر می شود. مسیر رفت و آمد و راهروها، به نسبت نوع کاربری که دارد، باید چیزی بالغ بر ۷۰ تا یک و نیم متر فضای آزاد داشته باشم. اگر می خواهید دکوراسیون تان دچار اختلال نشود، سعی کنید اطراف دکوراسیون تان را برای رفت و آمد آزاد بگذارید تا افراد از وسط دکور شما رد نشوند.

 
نکات قابل توجه در دکوراسیون منزل
ترتیب و اولویت در چینش وسایل دکوراسیون

ترتیب و اولویت، باعث می شود هر وسیله به درستی سرجای خود قرار بگیرد و تمام وسایل با نظم و بر اساس ترتیب خاصی که صاحب خانه در نظر می گیرد در دکوراسیون مورد استفاده قرار بگیرند. در اتاق پذیرایی، ابتدا بزرگ ترین وسیله را قرار دهید. در برخی خانه ها این وسیله می تواند مبلمان،‌ بوفه یا هر چیز دیگری باشد. در اتاق خواب و آشپزخانه نیز همین حالت صدق می کند. پس از قرار دادن بزرگ ترین وسایل، نوبت به نقطه کانونی می رسد. سعی کنید نقطه کانونی هر بخش از خانه را به بهترین شکل بچینید؛ چرا که افراد با نگاه کردن به این نقطه درمورد تمام دکور شما نظر می دهند.

نکات قابل توجه در دکوراسیون منزل
تضاد بین رنگ ها را فراموش نکنید!

تضاد بین رنگ ها، همیشه خوب‌ نیست اما گاهی اوقات می تواند یک معجزه برای دکور شما به شمار رود. برای مثال مبلمان سفید در پس زمینه سیاه، یا پرده های سیاه در پس زمینه سفید و نمونه های این چنین دیگر، احساس بی روح بودن را از فضای شما دور می کند. علاوه بر تضاد رنگ ها، تضادهای دیگری نیز‌ وجود دارد که شما را به انجام آن ها وا می دارد. خطوط صاف و منحنی، یک صندلی پایه دار در کنار میز بدون پایه، یک گدان بزرگ در کنار یک گلدان کوچک و موارد دیگر از این قبیل، ایده هایی است که می توانید در دکوراسیون داخلی خانه تان در نظر بگیرید.

نکات قابل توجه در دکوراسیون منزل
فضای موردنیاز برای تمام افراد خانواده

فضای زندگی شما شامل بخش های مختلفی است. این بخش ها شامل اتاق خواب، اتاق پذیرایی، آشپزخانه، سرویس های بهداشتی و غیره می‌ باشد.‌‌ یکی از نکات اصلی چیدمان دکوراسیون منزل این است که ابتدا کاربری فضا و تعداد دفعاتی که هر فرد خانواده در طول روز به آن مراجعه می کند را در نظر بگیرید. با این کار، شما خواهید دانست برای هر بخش خانه چه مواردی لازم است رعایت شود. از جمله مبلمان که تعداد نفرات اندازه آن را مشخص می کند.

نکات قابل توجه در دکوراسیون منزل

نکات قابل توجه در دکوراسیون منزل