9 راهنمای کاربردی برای دکوراسیون صحیح منزل

انسان ممکن الخطا است! یعنی اشتباه کردن یک خصوصیت انسانی است و هر فردی ممکن است که دچار اشتباه شود. اما موضوع مهم این است که اشتباه خود را شناخته و مجددا مرتکب آن نشویم. این قانون در تمام زمینه های زندگی ما صادق است حتی در زمینه ی دکوراسیون صحیح منزل ؛ حتی زمانی که می خواهیم خانه خود را طراحی و دکوراسیون کنیم. با در نظر داشتن این نکته که حتی طراحان داخلی حرفه ای و متخصص نیز گاهی، شاید بسیار اندک، دچار اشتباه می شوند و با آگاهی به این موضوع، از فشار وارد کردن بر خود در زمینه طراحی خانه دست بردارید.

ما در این مطلب سرنخ هایی را به شما ارائه خواهیم کرد که تا حدودی از بروز اشتباهات طراحی داخلی جلوگیری کرده و به شما کمک می کند تا به محیطی زیبا تر و مناسب تر برای زندگی دست پیدا کنید. با وندا سازه همراه باشید تا 9 راهنمای کاربردی برای دکوراسیون صحیح منزل آشنا شوید:

9 راهنمای کاربردی برای دکوراسیون صحیح منزل
ایجاد هماهنگی میان مبلمان

در ویترین های مجلل فروشگاه ها، هر مبلمانی زیبا به نظر می رسد. اما زمانی که آن ها را خریداری کرده و به منزل بیاورید، ممکن است که بسیار نا مناسب و نا هماهنگ با سایر مبلمان موجود در خانه قرار بگیرد.

زمانی که می خواهید برای خانه خود مبلمان خریداری کنید، به هیچ عنوان این کار را با توجه به هوس های زود گذر خود انجام ندهید و خرید خود را بر اساس منطق انتخاب کنید. زیرا یک وسیله هر چه قدر هم که زیبا باشد، اگر با سایر مبلمان و سبک طراحی داخلی محیط هماهنگی نداشته باشد، ظاهر نامناسبی به خانه شما خواهد بخشید.

9 راهنمای کاربردی برای دکوراسیون صحیح منزل
یک دیوار ایده آل به چه شکلی باید باشد

زمانی که می خواهیم یک خانه را طراحی کنیم، معمولا این کار را بر اساس اشیاء و مبلمان موجود انجام داده و به دیوار ها اهمیت چندانی نمی دهیم. در حالی که تنها یک دیوار می تواند تمام فضای خانه را تغییر دهد. اما یک دیوار ایده آل باید به شکلی باشد؟

ابتدا اگر می خواهید یک رنگ غالب و قابل توجه برای دیوار ها انتخاب کنید، بسیار مراقب باشید و به آن درست فکر کنید، زیرا یک رنگی که در کاتالوگ رنگ ها، زیبا به نظر می رسد ممکن است بر روی دیوار ظاهر مناسبی ایجاد نکند. برای این که نا امید نشوید، به اطراف خود به خوبی نگاه کنید و رنگی مناسب برای محیط را انتخاب کنید.

9 راهنمای کاربردی برای دکوراسیون صحیح منزل
انتخاب رنگ

یک موضوع بسیار مهم دیگر در طراحی داخلی، انتخاب رنگ است. زیرا ایجاد هماهنگی میان رنگ ها، بر خلاف آن چه که تصور می شود، کار دشواری است.

قبل از هر چیزی این اشتباه را مرتکب نشوید: انتخاب رنگ دیوار بر اساس رنگ مبل ها… این یک اشتباه است، زیرا دیوار ها تمام فضای اتاق را اشغال می کنند و انتخاب یک رنگ اشتباه می تواند فضایی بسیار نامناسب و آزار دهنده در اتاق ایجاد کند. اما انتخاب رنگ مبلمان کار ساده تری است. به همین دلیل ابتدا رنگ دیوار ها را مشخص کرده و متناسب با آن ها رنگ مبلمان را انتخاب کنید.

9 راهنمای کاربردی برای دکوراسیون صحیح منزل
در طراحی به خودتان اعتماد کنید

این عنوان ممکن است که باعث تعجب شما شود، اما فراموش نکنید که زمانی که خانه خود را طراحی کرده و دکوراسیون آن را بازسازی کنید، بدون شک با انتقاد هایی مواجه خواهید شد و ممکن است این انتقاد ها باعث سرخوردگی شما شود. به هیچ عنوان پا پس نکشید!

فراموش نکنید که اگر بر مبنای نظر کارشناسان عمل می کنید، در مسیر درستی هستید. به سلیقه و علایق خود اعتماد کنید و به هر حرفی توجه نداشته باشید. حتی در صورت لزوم خطر کردن را بیاموزید و از ذهن خلاق خود استفاده کنید.

9 راهنمای کاربردی برای دکوراسیون صحیح منزل
طیف های رنگی ملایم

پیش تر در مورد انتخاب رنگ صحبت کردیم. اما اگر در انتخاب کردن رنگ دچار مشکل هستید و نمی توانید رنگ مناسب را انتخاب کنید، وارد دنیای رنگ های لطیف و ملایم شوید. یعنی به جای رنگ های تیره و تاریک، فضایی روشن تر  و آرامش بخش در اتاق ایجاد کنید.

البته این را در نظر داشته باشید که منظور از رنگ های ملایم، یک رنگ سفید ساده نیست. زیرا فضایی که کاملا با رنگ سفید پوشانده شده باشد ممکن است بسیار خسته کننده شود. رنگ های خاکی و تنالیته های روشن رنگ های دیگر به خصوص رنگ سبز می توانند انتخاب مناسبی باشند. به غیر از این، ترکیب رنگ های سیاه و سفید نیز همیشه ظاهری مدرن به خانه شما خواهد بخشید.

9 راهنمای کاربردی برای دکوراسیون صحیح منزل
تفاوت ها را در متریال ها برجسته کنید

اگر چه انتخاب مبلمان در یک رنگ و یک مدل می تواند نتایج مناسبی در دکوراسیون صحیح منزل به همراه داشته باشد، اما فراموش نکنید که زیاده روی در هر چیزی مضر خواهد بود! اگر تمام مبلمان بیش از اندازه به یکدیگر شباهت داشته باشند، مهمان های شما نمی توانند هیچ تفاوتی میان آن ها قائل شوند. هم چنین با این انتخاب فضایی بسیار سرد و یکنواخت ایجاد خواهد شد. فراموش نکنید که هماهنگی به عنوان یک مفهوم، شامل تعادل نیز می شود.

9 راهنمای کاربردی برای دکوراسیون صحیح منزل
قبل از زیبایی به کاربردی بودن توجه کنید

هر وسیله و مبلمانی که خریداری می کنید، قبل از هر چیزی باید یک کاربرد داشته باشد. به همین دلیل به غیر از آثار هنری، هر مبلمان دیگری که به غیر از زیبایی کاربرد دیگری در خانه ندارد را حذف کنید. زیرا خانه بسیاری از ما در ابعاد استاندارد است و فضای بسیار بزرگ و کافی ای در اختیار ما قرار نمی دهد. پس دلیلی وجود ندارد که محیط زندگی خود را با اشیاء غیر کاربردی ای که هیچ استفاده ای ندارند پر کنید. به جای این مبلمان، لوازمی را خریداری کنید که هم زیبا و هم کاربردی باشند.

9 راهنمای کاربردی برای دکوراسیون صحیح منزل
فضای کافی در نشیمن برای حرکت کردن

در چیدمان منازل به خصوص در اتاق نشیمن، اکثر مبلمان یا به دیوار تکیه داده شده و یا در فاصله ای مشخص از دیوار قرار داده می شوند. هر دوی این روش ها دارای فواید و کاستی هایی است. برای مثال تکیه دادن و چسباندن مبل های بزرگ به دیوار به شما این امکان را می دهد تا بیشتر از فضای موجود استفاده کنید. اما از طرف دیگر چسباندن تمام مبل ها به دیوار باعث می شود تا فضا بیش از اندازه خالی و خسته کننده به نظر برسد.

فاصله دادن مبلمان از دیوار ها نیز در کنار این که از نظر ظاهری، مکانی زیبا تر ایجاد می کند، فضای راحت برای حرکت کردن در اتاق را از بین می برد. به همین دلیل در این زمینه باید بر اساس فضای موجود تصمیم گرفته و چیدمان را به گونه ای انجام دهید که فضایی راحت برای حرکت کردن در اتاق باقی بماند.

9 راهنمای کاربردی برای دکوراسیون صحیح منزل
ترند ها طراحی داخلی

ترند های مطرح در هر زمینه، چه طراحی داخلی و چه پوشاک، خیلی سریع در حال تغییر هستند، به گونه ای که نمی دانید در سال آینده نیز این ترند ها محبوبیت خود را حفظ خواهند کرد یا خیر… از آن جایی که نمی توانید هر سال خانه خود را از سر تا پا تغییر دهید، بر اساس جریان ها و ترند های طراحی داخلی حرکت و تصمیم گیری نکنید و سبکی را در نظر داشته باشید که همیشه زیبا و قابل توجه باشد.

9 راهنمای کاربردی برای دکوراسیون صحیح منزل

فراموش نکنید که طراحی داخلی دارای مرز های  بسیار باریکی است که یک سمت آن زیبایی و سمت دیگر آن فاجعه به همراه دارد. به همین دلیل برای دکوراسیون صحیح منزل در انتخاب های خود بسیار دقت کنید و راهنمایی ها و توصیه های کارشناسان را مورد بررسی قرار دهید تا همیشه در سمت زیبایی دکوراسیون باقی بمانید.