کانتر جزیره ای و افزایش راحتی آشپزخانه | کابینت جزیره آشپزخانه

این روزها معمولا عادت بر این است که دور تا دور اطراف آشپزخانه را با کابینت بپوشانند و اجاق گاز و سینک و اغلب وسایل مورد نیاز را در بین قسمت های مختلف کابینت جانمایی کنند. کابینت جزیره آشپزخانه هم از این قاعده مستثنا نیست.

اما آشپزخانه را به ترتیب دیگری نیز میتوان چیدمان کرد که به مراتب زیباتر و راحت تر باشد. این ایده بخصوص میتواند برای آشپزخانه هایی که پنجره های بزرگ و سرتاسری دارند و یا راهی به ایوان دارند عالی باشد، چرا که باعث میشود فضای دسترسی به پنجره ها و درب آزاد باشد.

در عین حال اغلب وسایل استراتژیک در یک محل کم وسعت جمع شده و بقیه فضای آشپزخانه آزاد خواهد بود. به این ترتیب این بخش به قلب آشپزخانه تبدیل خواهد شد.

کانتر جزیره ای و افزایش راحتی آشپزخانه
نحوه قرارگیری اجاق گاز و سینک در کانتر جزیره ای

در کانترهای جزیره ای و در محل قرارگیری اجاق گاز نیاز به یک تهویه دارید؛ حتماً موافقید که یک دستگاه تهویه مناسب باید برای این کار تعبیه کرد.

بنابراین میتوان گفت که بر روی اجاق گاز باید یک هود قیفی شکل که از سقف آویزان میشود نصب شود.

شاید بخواهید در جزیره برای راحتی خود یک سینک ظرفشویی نیز داشته باشید. بهتر است این سینک فضای کنار اجاق گاز را اشغال کند تا ظرف هایی که روی اجاق به خاطر پخت و پز کثیف شده اند به راحتی به داخل آن منتقل شوند.

همچنین مراقبت کنید سینکی که انتخاب میکنید آنقدر بزرگ باشد که قابلمه های بزرگ را هم بتوانید در آنها بشویید و نیز ارتفاع آن به اندازه ای باشد که بتوانید یک سطل آشغال در کابینت زیر آن قرار دهید.

کانتر جزیره ای و افزایش راحتی آشپزخانه
دکوراسیون کانتر جزیره ای آشپزخانه

دیواره های جزیره را میتوانید طوری طراحی کنید که دارای قفسه های کوچکی برای قرار دادن کتاب های آشپزی و یا روزنامه های روزانه باشد.

همچنین میتوانید جایی برای قرار دادن قابلمه های کوچک که مکررا مورد استفاده قرار میگیرند، بشقاب های دم دستی و یا شوینده ها در نظر بگیرید. حتی بخشی از این فضا را میتوانید به مایکروفر اختصاص دهید.

تا بچه ها به راحتی بتوانند برای گرم کردن غذاهای فوری و آماده به آن دسترسی داشته باشند. گوشه ها را گرد درآورید تا از برخورد افراد با آنها جلوگیری شود.

گوشه ها را گرد درآورید تا از برخورد افراد با آنها جلوگیری شود؛ گوشه های تیز بخصوص برای کودکان خطرناک هستند.

اگر می خواهید در اطراف جزیره ای که ساخته اید صندلی بگذارید و برای صرف غذا در اطراف آن بنشینید، بهتر است یا فضای سطح آن را به طرف بیرون گسترش دهید و یا کابینت های بخش دیگر آشپزخانه را کمی به عقب بکشید.

اگر چنین قصدی دارید پس سعی کنید بین اجاق گاز و سینک و لبه های سطح که افراد دور آن خواهند نشست یک فاصله حداقل ۵۰ سانتیمتری در نظر بگیرید.

کانتر جزیره ای و افزایش راحتی آشپزخانه
نکات تکمیلی کانتر جزیره ای کابینت

برای انتخاب رنگ صفحه رو کابینتی این کانتر، نیازی نیست سعی کنید حتما بین آن و دیگر قسمت های آشپزخانه هماهنگی ایجاد شود، کافی است طراحی این بخش با طرح کلی فضای خانه همخوانی داشته باشند.

مثلاً میتوانید دیواره های آن را از گرانیت بسازید و برای بخشی که قرار است در اطراف اجاق گاز قرار بگیرد مثلاً مصالح مخصوص قرار دهید.

همچنین از چراغ های منفردی که به سقف نصب میشوند برای روشن کردن محوطه این جزیره استفاده کنید.

ضمنا در نظر داشته باشید پریزهای برق را در دیواره های اطراف این جزیره کار بگذارید و نه روی سطح آن! این کار از ایجاد شوک های الکتریکی در اثر رطوبت جلوگیری میکند.

کانتر جزیره ای و افزایش راحتی آشپزخانه