فنگ شویی در دکوراسیون داخلی با اصول ساده

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی ؛ اگر از افرادی هستید که به تاثیر تکنیک های فنگ شویی بر زندگی اعتقاد دارید یا در مورد اصول آن و فوایدی که دارند، کنجکاوید، پیشنهاد می کنم این مطلب را دنبال کنید. فنگ شویی به مجموعه ای از تکنیک ها گفته می شود که برای بیرون راندن انرژی منفی از فضا و در عوض به وجود آوردن بیشترین انرژی مثبت در حد امکان استفاده می شود. این تکنیک ها طرفداران زیادی را از شرق تا غرب به خود جلب کرده اند و با توجه به خصوصیات معجزه گری که دارند، در طراحی داخلی منزل نیز محبوبیت زیادی یافته اند. شما نیز می توانید با به کارگیری اصول ساده و رعایت نکات تاثیر گذار از فنگ شویی برای داشتن یک زندگی بهتر و آرام تر کمک بگیرید و به آرامش فضای منزل خود کیفیت بیشتری ببخشید.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی با اصول ساده

در این مطلب، تعدادی از اصول فنگ شویی را که در دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل به کار می آیند، به شما معرفی خواهیم کرد. با وندا سازه همراه باشید.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی با اصول ساده
استفاده از رنگ های آرامش بخش

یکی از راه های ساده برای به اجرا درآوردن اصول فنگ شویی در منزل، استفاده از رنگ هایی است که باعث ایجاد آرامش می شوند. این رنگ ها معمولا روشن هستند. برای این که بیشترین تاثیر را از رنگ های ایجاد کننده آرامش دریافت کنید، بهتر است در مقیاس بزرگ تری از آن ها بهره بگیرید. برای مثال، رنگ آمیزی دیوارهای منزل با یک رنگ روشن و یا استفاده از کاغذ دیواری هایی که رنگ و طرح مشابهی داشته باشند، می تواند مناسب باشد. مبلمان نیز از دیگر مواردی هستند که باید رنگ روشنی داشته باشند. شما می توانید با آویختن یک تابلوی زیبا و آرامش بخش به دیوار نیز همین تاثیر را ایجاد کنید.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی با اصول ساده
به کار بردن سلیقه شخصی

برای این که فضای منزل شما برای زندگی مطلوب و دلپذیر باشد، بهتر است به جای اجرای ترندهای محبوب و پر طرفدار به دنبال آن چیزی باشید که دقیقا باب میل و سلیقه خودتان است. شما بهتر از هر کس دیگر می توانید برای ایجاد یک فضای مطلوب جهت گذراندن اوقات خود تصمیم گیری کنید. کافی است در حین پرداختن به طراحی دکوراسیون و چیدمان وسایل و مبمان، به نظر خود اهمیت داده و معیارهای مورد نظر خودتان را در انتخاب های مربوط به دکوراسیون جدی بگیرید. فضایی که مطابق علایق شما طراحی شده باشد، می تواند بالاترین میزان انرژی مثبت و بهترین احساس را برایتان ایجاد کند.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی با اصول ساده
تعیین کردن نقطه کانونی فضا

یکی دیگر از اصولی که می توانید از آن بهره بگیرید تا هم نظم در فضا برقرار شود و هم تعادل و ثبات به وجود بیاید، استفاده از نقطه کانونی در چیدمان مبلمان فضاست. این اصل را می توانید در هر فضایی اجرا کنید. برای این کار، باید ابتدا یکی از عناصر موجود در اتاق را که می تواند هر وسیله ای باشد، به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید. وسیله ای که در مرکز فضا قرار می گیرد، باید به عنوان یک نقطه کانونی، مناسب باشد. برای مثال، شومینه و تلویزیون می توانند گزینه های مناسبی باشند. پس از انتخاب نقطه کانونی، زمان آن است که سایر مبلمان و وسایل را حول این نقطه بچینید. با این کار، نظم بیشتری در فضا حاکم خواهد شد.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی با اصول ساده
جاری کردن انرژی مثبت با لوازم

جالب است بدانید که لوازم منزل شما نیز می توانند در به جریان درآوردن انرژی مثبت در فضا و در نتیجه اجرا نمودن تکنیک های فنگ شویی به صورت موثری نقش ایفا کنند. اگر لوازم منزل خود را به دقت انتخاب کنید، می توانید روی این خصوصیت آن ها حساب باز کنید. وسایل باید رنگ های مناسبی داشته باشند و فرم آن ها نیز به گونه ای باشد که انرژی مثبت به فضا وارد کند. معمولا وسایلی که لبه های منحنی دارند، از این لحاظ بهترند. این که چه وسیله ای را کجا قرار دهید هم از نکاتی است که می تواند بر انرژی جاری در فضا تاثیر بگذارد.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی با اصول ساده
خلوت نگه داشتن محیط زندگی

محیط منزل شما جایی است که مدت زمان زیادی از اوقات روزانه شما در آن سپری می شود و به همین خاطر نباید توجه به آن را دست کم بگیرید. کیفیت فضایی که شما در آن زندگی می کنید و تاثیری که بر روح و روان شما می گذارد، علاوه بر نحوه طراحی دکوراسیون به چیدمان لوازم نیز بستگی دارد. هیچ گاه این موضوع را فراموش نکنید که منزل شما یک موزه یا نمایشگاه نیست. شما برای داشتن یک زندگی آرام و دلپذیر به کوهی از مبلمان و لوازم اضافه نیاز نخواهید داشت، پس هر آن چه که حضور آن در فضا اهمیتی ندارد و بودنش تنها محیط را شلوغ و آشفته می کند، کنار بگذارید و تنها وسایل مهم را نگه دارید. خلوت نگه داشتن فضا از اصولی است که فنگ شویی به آن تکیه دارد.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی با اصول ساده
رعایت نظم و ترتیب در چیدمان

شاید بتوان گفت در فضایی که همه چیز به درستی طراحی شده و از بهترین متدها برای ایجاد زیباترین دکوراسیون بهره گرفته شده است، یک نکته ساده یعنی نبود نظم می تواند کیفیت فضا را به کلی زیر سوال ببرد. مهم نیست که شما چقدر از زمان خود را صرف خرید بهترین وسایل و شیک ترین تزیینات برای منزل می کنید. چیزی که اهمیت دارد، این است که بدانید چطور باید این وسایل را نظم بدهید و در جای درست بگذارید. این یعنی هر چیزی باید در فضای مناسب قرار گرفته و هیچ گاه نباید اجازه دارد محیط، آشفته و نامرتب شود. اگر این اصل را به خوبی رعایت کنید، می توانید ادعا کنید در یکی از مهم ترین مراحل اجرای فنگ شویی موفق شده اید.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی با اصول ساده
زدودن گرد و غبار از فضا

این مورد هم مثل گفته قبلی به توجه شما در نگهداری از فضای منزل بستگی دارد. فضایی که از گرد و غبار و آلودگی پر باشد، به هیچ وجه، جای مناسبی برای داشتن یک زندگی آرامش بخش نخواهد بود. توقع نداشته باشید در محیطی که وسایل آن با لکه و دوده آلوده شده و دیوارهایش همه کدر و تیره شده اند، احساس خوبی داشته باشید. این ها همه عواملی هستند که می توانند به سادگی، انرژی مثبت را از فضای زندگی شما مکش کرده و به جای آن احساسات بد و منفی را به جریان درآورند، پس هیچ گاه به آلودگی مجال مخدوش کردن آرامش خود را ندهید.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی با اصول ساده
فرم های منحنی به زوایای تیز

زاویه های تیز به عنوان مواردی شناخته می شوند که تکنیک های فنگ شویی به هیچ وجه با حضور آن ها در فضای زندگی کنار نمی آید. وسایلی که زوایا و گوشه های تیزی دارند، عوامل مکنده انرژی مثبت محسوب می شوند و با وجود این که شاید شما متوجه این اثر آن ها بر محیط منزل خود نباشید، تنش و ناراحتی ایجاد می کنند. در مقابل، اشیاء دارای فرم های نرم و منحنی می توانند برای به اجرا درآوردن تکنیک های فنگ شویی، بسیار مناسب و ایده آل باشند. سعی کنید بیشتر وسایل خود را از انواعی انتخاب کنید که به جای زوایای تند، گوشه های منحنی داشته باشند.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی با اصول ساده
قرار دادن آینه در جای مناسب

آینه هم یکی از وسایلی است که می توان در عملی کردن فن های فنگ شویی به کمکتان بیاید. مسلما همه ما در منزل خود آینه های متعددی داریم که در فضاهای گوناگونی نصب شده اند. خانه ای که آینه نداشته باشد، مطمئنا چیزی کم خواهد داشت؛ چه از نظر عملکردی و چه از لحاظ ظاهری. فنگ شویی نیز بیشتر با ظاهر قضیه سروکار دارد و به همین خاطر معتقد است آینه باید در جایی نصب شود که تصویر زیبا و مناسبی را بازتاب دهد. شما می توانید آینه خود را رو به پنجره، گیاهان و یا یک تابلوی زیبا قرار دهید. این نکته به ایجاد انرژی مثبت در فضا کمک خواهد کرد.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی با اصول ساده
گیاهانی در هر گوشه و کنار

اگر می خواهید حسابی با فنگ شویی در فضای منزل خود انقلاب کنید و از هر لحاظ تکنیک های آن را به اجرا درآورده باشید، می توانید از گیاهان کمک بگیرید. گیاهان، دوستان خوبی برای نگهداری در فضای منزل هستند که اگر تا کنون به فکر داشتن آن ها نیفتاده اید، اصرار می کنم حتما زندگی در کنار آن ها را تجربه کنید. این تجربه ای است که احتمالا هرگز از آن پشیمان نخواهید شد. گیاهان با داشتن فواید منحصر به فردی مثل تصفیه هوا، زیبایی و خواص درمان کننده از مطلوب ترین گزینه ها برای اجرای فنگ شویی در منزل به شمار می روند. اگر به گیاهان و معجزه آن ها ایمان داشته باشید، مطمئنا از این ویژگی های زندگی بخش بهره مند خواهید شد.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی با اصول ساده
یک گوشه دنج برای تمرکز

یکی دیگر از توصیه های مربوط به اصول فنگ شویی این است که حتما فضای مخصوصی برای ایجاد تمرکز در منزل خود داشته باشید. به طور کلی، اصرار فنگ شویی بر این است که همه قسمت های منزل به گونه ای طراحی شوند که بتوان در آن ها ثبات فکری و تمرکز داشت. تمرکز از جمله مواردی است که می تواند به داشتن فکری راحت و آرام کمک کند و شما را از آشفتگی و ناراحتی نجات دهد. برای این که یک فضای مخصوص به این شکل داشته باشید، می توانید از یک صندلی راحت، کوسن و همچنین گیاهان کمک بگیرید. این فضا می تواند برای مطالعه و گفتگو بسیار مناسب باشد.

فنگ شویی در دکوراسیون داخلی با اصول ساده