طراحی داخلی مینیمال

طراحی داخلی مینیمال در این مقطع زمانی پر طرفدار ترین سبک طراحی داخلی است و هدف خیلی از افرادیست که ساختمانی برای طراحی و نوسازی یا بازسازی ساختمان دارند .مینیمال بودن کار در سطح های مختلفی طراحی می شود.

بسیار دیده شده که پس از اتمام کار همچنان نمی توان تشخیص داد که آیا به هدفشان رسیده اند یا فقط طراحی داخلی مینیمال به عنوان هدف اولیه برداشت شده و در نهایت کار به سمتی دیگر می رود.
برای رسیدن به طراحی داخلی مینیمال باید طراحی داخلی با دکوراسیون داخلی شما هم راستا باشد.

معنای طراحی مینیمال

کلمه ی مینیمال واژه ای لاتین به معنی حداقل می باشد که کاربرهای مختلفی در هنر وصنعت دارد.
مینیمالیسم سبک از طراحی است که در آن عناصر اصلی حفظ شده و جزئیات و شلوغی ها بصورت هدفمند حذف می شود و با کمترین عناصر ، باید کارایی و زیبایی محیط را افزایش داد .
در طراحی داخلی مینیمال طراح باید با نهایت استفاده از حداقل ها ، حداکثر بازدهی در فضا را ایجاد کند. این سبک که از اوایل قرن بیستم رونق گرفته در شهر های مدرن جهان بسیار پر طرفدار است.

طراحی داخلی مینیمال

از مزایای اصلی این سبک می توان به پایدار بودن طرح در طول زمان می توان نام برد.
البته که مینیمال به این معنی نیست که منزل شما خام باشد و هیچ کاری انجام نشود تا به مینیمال برسد، طراحی محیط باید به گونه ای باشد که ضمن داشتن طرح هایی ساده و پویا به خودیه خود ذهن شمارا نوازش کند و در عمل بیننده را بدون توضیح شیفته ی سبک مدرن خود کند.پس در ابتدا باید ساختاری مینیمال ایجاد کرد و دکوراسیون داخلی را مطابق با آن اجرا کرد.

دکوراسیون داخلی مینیمال

کلمه دکوراسیون در معنای لغوی به معنای آراستن و چیدمان می باشد .

امروزه با کوچک شدن منازل ، شلوغ بودن فضا های شهری و استرس های ناشی از زنگی شهری و شلوغی انسان خود را نیازمند فضایی میداند که با حضور در آن احساس آرامش کرده و از حضور در فضای خود حس مثبت گرفته تا زندگی برای دقایقی که در منزل یا محل کار فرد حضور دارد لذت بخش باشد.


طراحی داخلی مینیمال

ساده گرایی موجود در سبک طراحی داخلی مینیمال راهیست تا آن شلوغی های فضای شهری در آرامش فضای شخصی خود گم کرده و همه چیز در در اوج امکانات و تغییر ، به سبکی نو آراسته و از جنبه های بصری آن لذت ببرید.ا ین سبک زمانی به چشم خواهد آمد که در طراحی داخلی ، دکوراسیون داخلی و رنگبندی، اصول آن را اجرا کنید.
شما می توانید بجای اینکه از 30 آیتم مختلف (از تابلو ، دکور ، تزئینات ، لوزام و…) استفاده کنید ،آن را به 10 آیتمی برسانید که بازدهی آن بالاتر ، جذابیت آن بیشتر و در جای متناسبی قرار گرفته است.

طراحی داخلی مینیمال

هر فضا تعریف متفاوتی دارد.باید دید که شما در کجای راه هستید.

می خواهید طراحی داخلی یک محیط را از صفر شروع کنید ؟
یا بحث بازسازی ساختمان در پیش است و به سبک طراحی داخلی مینینال علاقه مندید؟
مشخصاً هر چقدر این مسیر را از عقب تر آغاز کرده دامنه ی تغییرات شما بیشتر می شود و می تونید تاثیر بیشتری در کار خود ایجاد کنید چون برای درک واقعی این سبک همه چیز از صفر ماجرا تا صد باید با یکدیگر هارمونیک شده و طرح واحد و الهام بخش را در محیط ایجاد کند.

طراحی داخلی مینیمال

پلان ساختمان باید طوری طراحی شود تا ضمن اینکه فضاها در جایی قرار دارند که باید باشند بتوان از اشکال اصلی شکل گرفته نهایت استفاده را کرد که با تغییر در کلیات زیبایی هایی بصری را بیشتر کرده تا نیازی به اضافه کردن جزئیات نباشد.

طراحی داخلی مینیمال

البته که این امر به محل قرارگیری پروژه هم بستگی دارد اما هر فضا باید از ابتدا متناسب آراسته شود.
این امر در طراحی داخلی مینیمال مهم تر است چرا که ما بید از حداقل ها بیشترین بازدهی را بگیریم. برخی در این تصور هستند که از نظر هزینه این سبک بسیار مقرون به صرفه هست چرا که حداقلی است اما باید توجه داشت که شما قسمت به قسمت محیط را باید مهندسی کرده و برای جزئیات خود محلی را در نظر بگیرید تا در دید مستقیم نباشد .

طراحی داخلی مینیمال در بازسازی ساختمان

در بازسازی ساختمان هرچقدر بتوانید تغییر بیشتری ایجاد کنید نهایت کار برایتان مفیدتر می شود.
باید از حذف ابزار ها ، گچبری ها ، پرتی های ساختمان ، فضاهای تنگ و کوچک و … شروع کنید باید شکستگی ها ، کجی ها ، و دیوار هایی که سطحی بسیار صاف ندارند را بازسازی و اصلاح نمود و در ابتدا کار را باید به خام ترین حالت ممکن ببریم و در صورت نیاز تغییر پلان هم داشته باشید تا کار اصولی شود.

طراحی داخلی مینیمال
که البته این کار نیاز به کارشناسی کردن محیط شما برای قابل دسترس بودن این امر نیز خواهد بود پنهان سازی ستون های ساختمان از مهمترین عوامل در ایجاد فضایی یکپارچه می باشد این امر در پلان های مختلف ، متفاوت می باشد و می توان با روش های مختلفی این کار را انجام داد شما باید از نقاط ضعف محیط خود بیشترین استفاده را کرده و آن را نقطه قوت محیط تبدیل کنید تا برای کسی که قبل محیط شما را دیده این حجم از پیشرفت قابل باور نباشد .

ایجاد فرم ها باید به نحوی باشد که اصول شکل دهی به فضا محیط شما را هنرمندانه بهینه سازد تا ضمن زیبایی بیشتر فضا دلباز تر و کارآمدتر شود و ضمن در دسترس بودن فضا ها همه چیز در بهترین جای خود قرار بگیرند.ضمن آنکه قسمت های مختلف باید با هم کاملا هم سبک و هماهنگ باشند ورودی ، پذیرایی ، نشیمن ، آشپزخانه ، سرویس ، حمام ، اتاق ها و …

اهمیت نورپردازی در طراحی داخلی مینیمال

البته که در هر سبکی باید به نورپردازی توجه ویژه داشت و از اهمیت بالایی برخوردار است.
در طراحی داخلی مینیمال ، همچون دیگر قسمت ها باید از حداقل ها بهترین را بوجود آورد.حذف لوستر ها در این سبک امری واضح است ، چرا که لوستر ها جزئیات زیادی دارند ، به ارتفاع سقف شما ضربه میزنند وانتخاب لوستر مدرن هم جذابیت حذف آن را نخواهد داشت.

طراحی داخلی مینیمال

اما با حذف لوستر شما باید از نور هایی استفاده کنید که روشنایی شما را بهترین شکل تامین کنند.
اگر لوستر را حذف کنید و از هالوژن ها با تعداد بالا استفاده کنید بازدهی فضا خود را به حداقل خواهید رساند پس در نظر داشته باشید نه استفاده از هالوژن نه لوستر کمکی به پیشرفت محیط شما نخواهند کرد و باید از پنل هایی فشرده با سایزی حدود 10 سانتی متر استفاده کنید که غالب مربع دارند و و بازدهی نوری آن ها سه تا پنج برابر هالوژن های معمولیست .

طراحی داخلی مینیمال

با این این امر شما با حداقل تعداد حداکثر روشنایی در فضا را ایجاد کرده و با استفاده از نورهای مخی در جاهای صحیح بخش زیبایی محیط را افزایش داده و در سوح مختلف نوری عالی خواهید داشت.
ضمن آنکه بهترین ترکیب نوری استفاده از 65 درصد نور سفید و35 درصد نور زرد یا استفاده از نورهایی ترکیب شده جدید که به نور طبیعی در بازار معروف هستند بپردازید.نکات زیادی برای ایجاد یک طراحی داخلی مینیمال وجود دارد.
باید در طراحی سقف و دکور بیش از هر قسمت دیگری حساسیت خرج کنید چرا که رکن اصلی سالن شما هستند.

سالن اصلی در طراحی مینیمال

سقف خود را با عمقی کمتر از 10 سانتی متر و دکور را زیر 7 سانتی متر عمق اجرا کنید و طرحی داخلی ساده استفاده کرده که به پلان محیط شما شکل داده و در قسمت از کار که دکور و سقف با هم هماهنگ می شودند باید دکوری ایجاد شود که محل اصلی منزل برای دکوراتیو بودن و کمی از سادگی خارج شدن باشد تا منزل برای شما ساده و خام نباشد و دراز مدت جنبه های بصری بیشتری برای ساکنین داشته باشد.

طراحی داخلی مینیمال

سقف کناف بهترین پیشنهاد برای اجرا در این سبک از طراحی داخلی نیز می باشد.
باید محلی صحیح برای تلویزیون خود انتخاب کرده و سیم ها و کابل ها تلویزیون و گیرنده های خود را از داخل دیوار عبور داده تا در ظاهر آشتفگی های مربوطه حذف شوند.

طراحی داخلی مینیمال

و سیم ها در پشت میز مینیمال طراحی شده همگام با دکور تلویزیون در دسترس قرار گیرند.مینیمال بودن کار به معنای حذف دکور ها و اهمیت ندادن به آن ها نیست.بالعکس باید طرح هایی ساده ،برای شکل دهی به فضا و پنهان سازی جزئیات منزل طراحی شود.

طراحی داخلی مینیمال

اگر از خانواده هایی هستید که لوزام ، وسائل تزئینی و دکوری های زیادی دارید باید برای تمام آن ها دکور هایی طراحی شود تا در دید آن ها را قرار ندهید و برای دسترسی به آن ها درب ها را مگنتی سفارش دهید.استفاده از رنگ های روشن و ترکیب آن با رنگ جذاب در برخی قسمت ها جذابیت کار شمارا دوچندان میکند.

آشپزخانه در طراحی داخلی مینیمال

در تمامی سبک ها باید نگاه ویژه ای به آشپزخانه داشت .در منزل آشپزخانه بیش از قسمت های دیگر به سمت مینیمال تر شدن پیش رفته و هر روز طرفداران آن نیز بیشتر می شوند چرا که آشپزخانه محیط شلوغیست که نیازمند بهینه سازیست.

طراحی داخلی مینیمال

آشپزخانه باید هدفمند طراحی شود ، کافیست برای هر چیزی که در آشپزخانه مورد استفاده است ، چه در مقام تجهیزات چه به عنوان ابزار هایی که در حین پخت و پز و کار کردن مورد استفاده قرار میگیرد فکر شود و برای هر کدام در بهترین جای ممکن فضایی طراحی شود تا از دید مستقیم به آن جلوگیری شود و براحتی در دسترس باشد.

طراحی داخلی مینیمال
استفاده از رنگ سفید به تنهایی نمیتواند کار طراحی داخلی مینیمال شما را تمام کند و شما می توانید با رنگی تیره اما طراحی صحیح این حس را منتقل کرده

طراحی داخلی مینیمال

و مینیمال بودن طرح بیشتر به یکدست بودن رنگبندی در این فضا اهمیت دارد تا روشن بودن آن فرم ها کابینت باید هماهنگ و تا جای ممکن همراستا و مدرن طراحی شوند ، دستگیره ها باید از روی درب ها حذف شوند و بصورت مگنتی درب ها باز شوند، استفاده از یکدست رنگبندی در تجهیزات آشپزخانه ( یخچال، لباسشویی،ظرفشویی و…)، توجه به هماهنگی قرارگیری هود ، سینگ ، گاز و رعایت نسبت آن برای میز کار استفاده از کاشی و کورین هماهنگ با طرحی ساده گرایانه و سطحی براق تر از کابینت ها، استفاده از دیواری بسیار ساده و مینیمال در یکی از وجوه کابینت ترجیحا وجه اصلی (در این دیوار بیشتر المان های سبک مینیمال را لحاظ میکنیم و به کار ضمن کمترین طرح عمق می بخشیم) ایجاد هماهنگی بین طراحی کابین ها و محل قرار گیری تجهیزات ضمن رعایت ارگونومی و استاندار ها.

طراحی داخلی مینیمال
اتاق ها در طراحی داخلی مینیمال

اتاق فضای بسیار کوچک اما کاربردی برای هریک از ماست. باید به استفاده خود از یک اتاق فکر کرده و ضمن یادداشت کردن بیشترین استفاده ای که شما از یک خواب دارید کار طراحی را بصورت مینیمال شروع کرده و برای هر نوع استفاده ای که اتاق دارید باکس و دکور های مینیمالی طراحی کرده که تابیشترین حدی که امکانپذیر است شلوغی ها را در دکور هایی مینیمال پنهان کرده و فضا را یکپارچه کنید.

طراحی داخلی مینیمال

باید بدانید که بشتر در اتاق خود استراحت میکنید ؟
یا بیشتر مطالعه دارید یا از اتاق به عنوان کار می خوهید استفاده کنید؟
چه وسایلی در اتاق شما باشد باشد ؟ چه میزان لباس و لوازم دارید؟
می توان تخت ها ، دکور ها و میزها را بصورت یکپارچه و ست طراحی کرد ورنگبدی جذابی برایشان در نظر گرفت.
سقفی ساده و مدرن با حداقل طرح و عمق کم با روشنایی توکار برای اتاق در نظر بگیرید.
از کاغذ دیواری ، فرش ،روتختی و پرده شلوغ در این سبک پرهیز کنید.

طراحی داخلی مینیمال

و رنگبندی این 4 مورد را هارمونیک ست کنید.برای اتاق کودک از قفسه ها و دکور هایی مدرن با رنگی شاد استفاده کنید و کمتر از مابقی منزل آن را مینیمال کرده تا استفاده از آن برای کودک راحت تر باشد.

فضا های اداری و تجاری مینیمال

در طراحی داخلی اداری مینمال باید هر فضا تعریف و کاربرد ویژه داشته باشد، رعایت اصول مینیمال در تمامی فضا ها یکسان است.طراحی داخلی مینیمال

اما کاربری و روح هر فضا در شکل دهی به آن باید تاثیر بگذارد و فضا را طوری پیش ببرد تا کسانی که از فضا استفاده می کنند ضمن دسترسی آسان ، مینیمال بودن طرح از جنبه های بصری لازم در جهت زیبایی سازی هرچه تمام تر انجام شود تا ضمن بالا بردن بازدهی کار و مشتریان این جذابیت و تاثیری که طرح مینیمال با روح انسان میگذارد بازدهی کارکنان مجموعه را بیشتر کند.

طراحی داخلی مینیمال

استفاده از سقف های کم عمق با حداقل دکور و نورپردازی توکار ، استفاده از شیشه ها برای بعضی از قسمت که برای جداسازی تعریف میشوند از لازمه های این سبک می باشد.
فضا ها باید به متراژی صحیح و در هماهنگی کامل تعریف و طراحی شوند .
رنگبندی متناسب با صنف کاری و ترکیب آن با رنگ های خنثی جذابیت کار را بیشتر می کند.

طراحی داخلی مینیمال

استفاده از متریال و نوپردازی مدرن با رعایت اصول مینیمال هر دفتر کاری را جذاب میکند.
استفاده از باکس ها و دکور های مدرن با تجهیزات بروز امنیتی در طراحی اتاق ها و میز ها امری ضروریست که هر فضا با توجه به کاربرد آن و وسایلی که مورد استفاده قرار میگیرد باید تا حد امکان برای هر وسیله و لوازم جایی طراحی شود و فضا را از جزئیات پاکسازی کرد.

طراحی داخلی مینیمال

طراحی داخلی مینیمال

طراحی داخلی مینیمال

 

طراحی داخلی مینیمال

طراحی داخلی مینیمال

طراحی داخلی مینیمال

طراحی داخلی مینیمال

طراحی داخلی مینیمال

طراحی داخلی مینیمال