اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها

طراحی داخلی اتاق دوقلوها ، خصوصا دوقلوهای دختر و پسر می تواند یک کار چالش برانگیز و دشوار باشد. اگر شما هم صاحب دوقلو هستید، ممکن است در این رابطه با سردرگمی رو به رو شده باشید. برای دستیابی به نتیجه مناسب، بهتر است ابتدا در این رابطه به تقسیم بندی توجه کنیم. دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوهای پسر، خصوصیاتی دارد که آن را از دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوهای دختر متمایز می سازد. در ضمن، سن دوقلوها هم در این رابطه اهمیت زیادی دارد و برخی موارد را نمی توان در دکوراسیون اتاق کودکان و نوزادان به کار برد. شما باید در این رابطه به میزان فضایی که در اختیار دارید نیز توجه کافی داشته باشید. اگر می خواهید اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها را بدانید، همراه ما باشید.

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها

کودکان از سنین مختلف، به استقلال تمایل نشان می دهند و دوست دارند فضای اتاقشان و وسایلی که در آن قرار می دهند را خودشان انتخاب کنند. پیشنهاد ما این است که برای اطلاع از جدیدترین متدهای طراحی داخلی اتاق خواب کودکان و آشنایی با ایده های متنوع، از سایت های اینترنتی و مجله های دکوراسیون داخلی دیدن نمایید.

برای طراحی داخلی اتاق خواب دوقلوهایی که قرار است به زودی به دنیا بیایند، می توانید بعد از این که جنسیت آن ها مشخص شد، به ترتیب زیر وارد عمل شوید.

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها

اگر هر دو فرزند شما یک جنسیت داشته باشند، مثلا هر دو دختر یا هر دو پسر باشند، طراحی داخلی اتاق خواب آن ها راحت تر انجام خواهد شد. اگر یکی از آن ها پسر و دیگری دختر باشد و بخواهید برای هر دوی آن ها یک اتاق خواب مشترک در نظر بگیرید، می توانید از دو روش متفاوت برای این کار استفاده نمایید.

روش اول طراحی دکوراسیون اتاق دوقلوهای دختر و پسر

رنگ دیوارها و وسایل مورد استفاده در فضا را از میان رنگ های خنثی انتخاب نمایید. تنها تفاوتی که می توان در این میان برای تمایز دادن دختر و پسر از هم ایجاد کرد، به کمک انتخاب وسایل شخصی، لباس ها و اسباب بازی های آن ها صورت می گیرد. این روش طراحی داخلی اتاق خواب دوقلوهای دختر و پسر، هزینه کم تری در پی خواهد داشت، اما بهتر است یک آیتم متحصر به فرد و مهم را معین کرده و آن را در دو رنگ دخترانه و پسرانه تهیه نمایید.

برای مثال، می توانید تخت نوزاد پسر را به رنگ آبی و تخت نوزاد دختر را به رنگ صورتی انتخاب کنید. به این شکل، هر دو فرزند شما وسایلی یکسان و مشابه، اما متفاوت از نظر رنگی خواهند داشت. بهتر است رنگ اتاق خواب را از بین رنگ های روشن تر انتخاب نمایید. در ضمن، وسایل چوبی را نیز بهتر است طوری انتخاب کنید که روکششان رنگ طبیعی چوب را داشته باشد. پرده های اتاق را می توانید بسته به سلیقه خود، ساده یا دارای نقش انتخاب کنید.

روش دوم طراحی دکوراسیون اتاق دوقلوهای دختر و پسر

روش دوم برای طراحی داخلی اتاق خواب دوقلوهای دختر و پسر، در مقایسه با روش اول، گران تر تمام می شود. در این روش، اتاق خواب فرزندان شما به شکل فرضی به دو بخش مختلف تقسیم می شود و رنگ دیوارها و لوازم داخل اتاق، با توجه به جنسیت کودکان برگزیده می شوند. معمولا اتاق خواب های استاندارد، بعد از حذف درب ورودی و پنجره ها در دو سمت، دو دیوار کامل را برای اعمال تزیینات مورد نظر در اختیار شما می گذارند. بنابراین، می توانید از درب ورودی تا پنجره ها هر قسمت اتاق را به یکی از دوقلوها اختصاص دهید.

نکته حائز اهمیت در این روش طراحی، همخوانی نهایی طرح با در نظر گرفتن تغییراتی که در دو سمت اتاق ایجاد می نمایید، می باشد. پیش از هر اقدامی بهتر است طرح پیشنهادی خود را با مداد رنگی بر روی کاغذ پیاده سازی نمایید تا ببینید ترکیب رنگ انتخاب شده به چه شکل می باشد. علاوه بر این کارها می توانید از کمدها و سرویس های خواب مخصوص کودکان در مدل های دخترانه و پسرانه نیز کمک بگیرید.

اگر اتاق خواب دوقلوهای شما دو پنجره جدا دارد، می توانید حتی طرح و نقش پرده ها را نیز در تناسب با تم طراحی هر بخش از اتاق در نظر بگیرید. در طراحی داخلی اتاق خواب دوقلوهای نوزاد و کودک، صحیح نیست از تخت های دو طبقه برای حفظ فضای اتاق استفاده شود، زیرا خطرناک است. این ایده را می توانید برای اتاق کودکان بالای 7 سال به کار ببرید.

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها
طراحی داخلی اتاق‌خواب دوقلوهای پسر

پیدا کردن تم مناسب برای دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها اگر هر دوی آن ها یک جنسیت داشته باشند، خیلی ساده تر می شود. برای نوزادان و کودکان نیز 5 سال، باید حتما از دو تخت خواب جدا و یک طبقه استفاده کنید، زیرا باید به ایمنی توجه داشته باشد. بنابراین، می توانید تخت ها را به شکل های مختلفی قرار دهید. اگر اتاق خواب مورد نظر، بیش تر از 12 متر مربع مساحت دارد، می توانید دو تخت را با اعمال فاصله و در راستای هم قرار دهید. به این شکل، فضای مناسبی برای بازی کودکان، رفت و آمد آن ها و قرار دادن کمدها و دیگر وسایل ایجاد می شود. اما اگر فضای اتاق کافی نیست، می توانید دو تخت را کنار هم بگذارید یا از چیدمان ال استفاده نمایید.

برای طراحی داخلی اتاق دوقلوهای پسر بالای 7 سال می توانید از تخت های دو طبقه که باعث صرفه جویی در فضای اشغال شده می شوند، استفاده نمایید. شما می توانید برای هر کدام از پسرها لوازم و اسباب بازی های متفاوتی در نظر بگیرید و حتی به آن ها اجازه دهید خودشان در این رابطه تصمیم گیری کنند. با این کار، علاوه بر توجه به استقلال آن ها، باعث می شوید استفاده مشترک از وسایل هم را نیز یاد بگیرند. در ادامه به شرح جزئیات انتخاب لوازم و طراحی داخلی اتاق دوقلوهای پسر خواهیم پرداخت.

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها
نکات مهم در انتخاب لوازم اتاق‌خواب دوقلوهای پسر

رنگ دیوارها و تم اصلی اتاق خواب را می توانید ساده و از میان رنگ های کلاسیک آبی و قرمز انتخاب کنید. البته می توانید از پوسترهای طرح دار با نقش هواپیما، ماشین و هزاران نقش دیگر برای زیبایی بیش تر دکوراسیون استفاده کنید.

بعد از انتخاب رنگ دیوارها می توانید رنگ های خنثی یا خاص را برای تخت خواب و دیگر لوازم اتاق به کار ببرید. در این رابطه، بهتر است اگر دیوارها رنگ خنثی دارند، رنگ لوازم را از میان رنگ های خاصی مثل آبی روشن، سبز، نارنجی و زرد انتخاب کنید. در صورتی که رنگ دیوارها خاص و جذاب است، بهتر است رنگ وسایل اتاق، رنگ طبیعی چوب یا رنگ هایی مثل سفید و خاکستری که خنثی هستند، در نظر گرفته شود.

موقعیت قرار گرفتن تخت ها در رابطه با نظم و زیبایی در چیدمان اتاق خواب دوقلوها از اهمیت زیادی برخوردار است. فراموش نکنید که در چیدمان، فضای مناسبی برای بازی و قرار دادن میز تحریر برای کودکان بالای 7 سال در نظر بگیرید.

برای طراحی سقف اتاق می توانید از برچسب های متنوع با طرح ستارگان، نقشه زمین و دیگر موارد استفاده کنید.

ایمنی در طراحی داخلی اتاق خواب دوقلوهای پسر، اهمیت زیادی دارد، زیرا معمولا پسر بچه ها بسیار کنجکاو و پر جنب و جوش هستند و این باعث افزایش احتمال آسیب پذیری آن ها می شود.

استفاده از پرده های دارای نقش و نگار و رنگ های جذاب نیز می تواند در جلوه دادن به اتاق خواب پسرها موثر باشد.

بهتر است در دکوراسیون داخلی اتاق خواب دوقلوها نورپردازی و آفتاب گیر بودن فضا را نیز مد نظر قرار دهید. در نظر گرفتن یک آباژور کوچک در کنار تخت هر یک از کودکان در کنار نور سقفی توصیه می شود.

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها
دکوراسیون مناسب اتاق پسرانه

انتخاب کفپوش مناسب که در کنار نرم بودن و داشتن امنیت برای کودکان، با دیگر عناصر دکوراسیون اتاق خواب در هماهنگی باشد، خیلی مهم است. رنگ کفپوش را می توان از میان رنگ های تیره و جذاب انتخاب نمود. در انتخاب رنگ کفپوش به رنگ دیوارها نیز توجه کنید.

اگر برای طراحی داخلی اتاق دوقلوها بودجه زیادی ندارید، می توانید از پوسترها و برچسب های ارزان قیمت برای ایجاد جذابیت استفاده کنید.

استفاده از طرح های ورزشی نیز معمولا مورد علاقه پسرها می باشد.

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها
طراحی داخلی اتاق‌خواب دوقلوهای دختر

تنها پاسخ ساده برای طراحی داخلی اتاق خواب دوقلوهای دختر، توجه در به کار بردن رنگ ها می باشد. همه نکاتی که پیش تر درباره طراحی داخلی اتاق خواب دوقلوهای پسر ذکر شد، در این رابطه نیز صادق است. تنها تفاوتی که دیده می شود، انتخاب رنگ می باشد. رنگ های پاستلی که به تازگی، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند، انتخاب خوبی می باشند.

اعمال ظرافت با به کار بردن پارچه های گل دار و حریرهای صورتی و بنفش، خیلی خوب است. حتما فضای مشخصی را برای هر یک از دوقلوها در نظر بگیرید. طرح های دخترانه زیادی هستند که می توانید برای ایجاد یک دکوراسیون زیبا به کار ببرید. نیازی به برجسته سازی آیتم ها وجود ندارد. اتاق خواب دوقلوهای دختر را می توان ساده، اما دلنشین طراحی کرد.

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها
نکات مهم در انتخاب لوازم اتاق‌خواب دوقلوهای دختر

در انتخاب رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب دوقلوهای دختر می توانید به سراغ گزینه هایی مثل صورتی و یاسی بروید.

عروسک های زیاد و آویزهای زیبا و آرامش بخش نیز می توانند جلوه بی نظیری به اتاق دوقلوهای دختر بدهند.

بیش تر دختر بچه ها در همه سنین، علاقه زیادی به شاهزاده های افسانه ای و ماجراهای آن ها دارند. شما می توانید از تصاویر شاهزاده خانم های محبوب در طراحی داخلی اتاق آن ها استفاده کنید.

رنگ سفید در ترکیب با رنگ هایی مثل صورتی، یاسی و فیروزه ای می تواند انتخاب مناسبی برای دکوراسیون اتاق دوقلوهای دختر باشد. شما می توانید سرویس خواب را سفید و کفپوش ها و دیوارها را رنگی در نظر بگیرید.

رنگ های پر شور و هیجان انگیزی مثل نارنجی و قرمز نیز برای دکوراسیون اتاق دخترها مناسب هستند. ما استفاده از طرح رنگین کمان را نیز پیشنهاد می کنیم.

بهتر است با در نظر گرفتن مساحت اتاق خواب، تخت ها را طوری قرار دهید که میزان پرتی فضا به حداقل برسد.

برای خاله بازی و مهمانی های عصرانه دخترها که بخش مهمی از بازی آن ها را تشکیل می دهند، فضای مناسبی در نظر بگیرید.

با کمک حریرها و تورهای سفید یا صورتی می توانید یک تم دخترانه به اتاق خواب دوقلوهای دختر بدهید. اجرای حریر روی تخت دختر بچه ها، تخت خواب آن ها را مثل تخت شاهزاده خانم ها جلوه می دهد

رنگ های خنثی در طراحی داخلی اتاق خواب دوقلوهای دختر نیز به کار می آیند و می توانند مکمل خوبی برای رنگ های دیگر باشند.

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها
دکوراسیون مناسب اتاق دخترانه

برای استفاده بهینه از فضای اتاق خواب و کم کردن هزینه ها می توانید رنگ های خنثی را برای دیوارها یا لوازم اتاق به کار ببرید. شما می توانید در کنار رنگ های خنثی از روتختی هایی با رنگ شاد، اسباب بازی های رنگی و پوسترهای دخترانه برای روح دادن به اتاق استفاده نمایید. در اتاق خواب دختر بچه ها نیز استفاده از تخت دو طبقه، منوط به این است که سن آن ها از 7 سال گذشته باشد. به کار بردن کاغذ دیواری های طرح دار برای زیباتر کردن دکوراسیون اتاق خواب، پیشنهاد می شود. اگر سن دختر بچه ها به حدی رسیده که می توانند نظر خود را با شما در میان گذاشته و در مورد انتخاب عناصر دکوراسیون داخلی اتاق خوابشان تصمیم گیری کنند، حتما آن ها را در طراحی داخلی اتاقشان شریک کنید و نظرهایشان را مبنای کار خود قرار دهید.

در ادامه می توانید تصاویری از دکوراسیون اتاق دوقلوهای دختر و پسر مشاهده کنید.

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها

اصول مهم در دکوراسیون داخلی اتاق دوقلوها