معرفی انواع سقف کاذب

قبل تر ها هر وقت سقف های طرح دار پر از هالوژن (منظورم سقف کاذب هست) رو می دیدم فکر می کردم فقط برای زیبایی سقف خونه ها یا مراکز تجاری یا… استفاده میشه. اگه شما هم مثل من فکر می کنین این مطلب رو حتما بخونین چون هم با مزیت های این سقف های زیبا و کابردی آشنا میشین و هم کلی ایده میگیرین. سقف کاذب یکی از انواع پوشش سقف در دکوراسیون داخلی هست که در پایین سقف اصلی ساختمون قرار می گیره. این مدل سقف هم به زیبایی محیط کمک میکنه و هم میشه از اون برای مخفی کردن تاسیسات و سیم کشی ها استفاده کرد. الان با یکی از ویژگی هاشون آشنا شدین، بنظرتون چه مزیت دیگه ای میتونن داشته باشن؟

مزیت های سقف کاذب
  • زیبایی سقف
  • نورپردازی های دکوراتیو
  • پوشش سیم های تاسیسات
  • عایق کردن سقف در مقابل صدا و گرما
انواع سقف کاذب

به طور کلی سقف کاذب به دسته‌های مختلفی تقسیم میشن که از متریال مختلفی برای ساختشون میشه استفاده کرد. در ادامه با انواع سقف کاذب پرطرفدار در ایران آشنا میشیم و مدل های مختلف این سقف های زیبا رو می بینیم.

سقف کاذب رابیتس

رابیتس از انواع سقف قدیمی و پرکاربرد در دکوراسیون داخلی حساب میشه. این مدل سقف ها شباهت زیادی به سقف کاذب کناف دارن ولی مدل نصبشون با سقف کناف خیلی فرق داره. این مدل سقف تو مرحله نازک کاری ساختمون اجرا میشه و اگه میخواین منزلتون رو بازسازی کنین نمیتونین از این مدل سقف ها استفاده کنین.

سقف کاذب کناف

پرطرفدارترین سقف بین ما ایرانی ها سقف های کناف هست. اگه بخوام از مزیت هاش بگم اینه که نصبش آسونه و کثیف کاری های سقف های رابیتس رو نداره. اگه قصدتون بازسازی خونتونه این مدل سقف گزینه ی مناسبی برای شماست.

سقف کاذب مشبک

نوعی سقف کاذب هست که بهش متحرک مشبک میگن. برای نصب این مدل سقف کاذب کناف، پروفیل‌های گالوانیزه به سقف متصل میشن و بعد پنل‌های گچی بین پروفیل‌های قرار میگیرن. این پنل‌ها قابلیت جابه‌جایی، تعویض و دسترسی به فضای پشت رو دارن و به همین دلیل می تونیم برای انتقال لوله و اتصالات، تأسیسات ساختمان از فضای پشت اون ها استفاده کنیم.

سقف کاذب پی‌ وی ‌سی

یکی دیگه از انواع سقف کاذب پرطرفدار تو ایران، سقف کاذب پی ‌وی ‌سی هست. این نوع سقف کاذب چون مقاومت بالایی دارن برای محیط‌های صنعتی، بیمارستانی، ورزشی، اداری و … مناسب هستن. این سقف کاذب با دو مدل تایل و نواری تولید میشن.

سقف کاذب چوبی

این مدل سقف ها تو شمال کشور خیلی پرطرفدار هستن. اما به علت قیمت پایین سقف های پی وی سی، کم کم سقف های کاذب پی وی سی جای سقف های کاذب چوبی رو گرفتن.

(عکس 2)

سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب آلومینیومی قیمت بالایی دارن و کمتر استفاده میشن. مدل نصبشون هم مثل سقف کاذب کناف و پی وی سی هست و برای اتصالشون از پروفیل های گالوانیزه استفاده می کنن.

سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم هم مثل سقف کاذب آلومینیوم به دلیل قیمت بالایی که دارن کمتر استفاده میشن. ولی این مدل سقف ها چون زیبایی خاصی دارن خیلی ها رو مجاب به خرید می کنن!!

سقف کاذب ام دی اف

به دلیل وزن و هزینه زیاد معمولاً به صورت یکسره اجرا نمیشن و بیشتر به صورت ترکیبی با کناف، سقف کشسان، آی گلس و … اجرا میشن.

سقف کاذب آی گلس

از بین تمامی سقف های کاذب، سقف کاذب آی گلس کاملاً بومی و ایرانی هست. متریال اون تو ایران تولید میشه و فقط تو ایران ازش استفاده میشه. این نوع سقف کاذب از تایل‌های شفاف اکریلیک تهیه شدن و بیشتر بصورت ترکیبی با متریال ام دی اف اجرا میشن.

سقف کاذب کشسان

احتمالا سقف هایی رو دیدین که طرح یه منظره زیبا رو دارن و بصورت چاپی هستن. این مدل سقف ها پارچه ای با جنس خاص هستن که بصورت ترکیبی با سقف کاذب یا ام دی اف اجرا میشن.

معرفی انواع سقف کاذب
سقف کاذب آکوستیک

سقف کاذب آکوستیک سقفی هست که برای مکان‌هایی خاص که جذب صوت مهمه مثل سالن‌های سینما، تئاتر، سالن‌های همایش، تالارهای کنسرت، مکان‌هایی که کلاس و تمرین موسیقی استفاده میشه. سقف کاذب آکوستیک مثل سقف کاذب کناف، پی‌وی‌سی، آلومینیومی، گریلیوم و … از اتصال پروفیل‌های گالوانیزه به سقف و بعد از اون نصب پنل‌های سقف کاذب آکوستیک اجرا میشه.

معرفی انواع سقف کاذب
سقف کاذب ترکیبی

سقف کاذب ترکیبی اصطلاحی هست که اشاره‌ای به انواع سقف کاذب خاص نداره. سقف کاذب ترکیبی به ترکیب دو یا چند نوع متریال مختلف مثل کناف، چوب، ام دی اف، کشسان، آی گلاس و … گفته میشه.

در ادامه چند عکس از انواع سقف ها رو با هم میبینیم..

معرفی انواع سقف کاذب

معرفی انواع سقف کاذب

معرفی انواع سقف کاذب

معرفی انواع سقف کاذب

معرفی انواع سقف کاذب