سازماندهی وسایل اتاق خواب با انتخاب کمد مناسب

تقریبا هیچ اتاقی وجود ندارد که در محیط آن حداقل یک کمد به چشم نخورد. اگر اتاق ها فضای بزرگ و کافی داشته باشند، خوب است حداقل دو یا سه کمد در آن ها در نظر گرفت. برخی از اتاق ها آن قدر کوچک هستند و فضای آن ها به قدری محدودیت دارد که دست ما برای انتخاب کمد به تعداد کافی در آن ها بسته می ماند.

چه اتاق شما بزرگ باشد و چه کوچک، باید با انواع کمد آشنایی داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. ما در این مطلب به معرفی انواع راه های تعبیه کمد در فضای اتاق می پردازیم. با وندا سازه همراه باشید تا بتوانید کمد مناسب برای اتاق خود را پیدا کنید.

سازماندهی وسایل اتاق خواب با انتخاب کمد مناسب

کمدهای بدون درب

اگر اهل باز و بسته کردن درها نیستید و از طرف دیگر، آن قدر به نظم و ترتیب خود اطمینان دارید که حاضر هستید وسایل داخل کمد خود را در معرض دید بگذارید، شاید مدل هایی از کمد که درب ندارند و فضای داخل آن ها از بیرون به خوبی قابل دیدن است را بپسندید.

این کمدها تفاوت چندانی با کمدهای دیگر ندارند و تنها فرق آن ها این است که درب ندارند. خوبی این کمدها به این است که شما به سادگی می توانید وسایل خود را از داخل آن ها برداشته و به جای اول بازگردانید. عیبی که دارند نیز این است که اگر نامرتب باشند، ظاهر بدی به اتاق می دهند.

سازماندهی وسایل اتاق خواب با انتخاب کمد مناسب

کمدها می توانند نیمه باز باشند. این یعنی لزومی ندارد همه فضای کمد دارای درب باشد یا همه قسمت های آن باز باشند. شما می توانید ترکیبی از کمدهای باز و بسته را در کنار یکدیگر داشته باشید. می توان بخشی از کمد را به آویزان کردن لباس ها اختصاص داد، قسمتی را برای قرار دادن وسایلی که دسترسی به آن ها مهم است در نظر گرفت که بهتر است بدون درب باشد و بخشی دیگر را نیز به صورت کشو تعبیه کرد که بتواند بی نظمی ها را از چشم بپوشاند.

سازماندهی وسایل اتاق خواب با انتخاب کمد مناسب

اگر همیشه با پیدا کردن وسایل داخل کمد خود مشکل دارید و برخی اوقات به خاطر تاریکی فضای آن نمی توانید وسایل را بیابید، شاید راه حلی که نجات دهنده شماست استفاده از یک کمد باز باشد که فضای داخل آن نیز نورپردازی شده باشد. کمدهای باز همیشه دارای نور بیش تری هستند و به شما در جهت پیدا کردن وسایل کمک می کنند. حال اگر برای فضای داخل این کمدها چند لامپ در نظر بگیرید، کار خود را ساده تر خواهید کرد.

سازماندهی وسایل اتاق خواب با انتخاب کمد مناسب

واک این کلوزت

شاید شما هم نام واک این کلوزت را شنیده باشید. این عبارت که معادل فارسی آن تقریبا وجود ندارد، کمدی را وصف می کند که شما به جای باز کردن درب آن برای دسترسی به وسایل، خودتان به فضای آن وارد می شوید. واک این کلوزت ها همان طور که از نام شان مشخص است، شما را به فضای داخل خود دعوت می کنند. شما می توانید در فضای این کمدها قدم بزنید. البته این را بدانید که این کمدها نیاز به فضای بزرگی دارند و در هر اتاقی قابل اجرا نیستند.

سازماندهی وسایل اتاق خواب با انتخاب کمد مناسب

همیشه کمدهایی که فضای داخل آن ها به جای یک تکه بودن به چندین بخش مجزا تقسیم بندی شده، مرتب تر از آن هایی هستند که یکپارچه هستند. اگر می خواهید برای هر سری از وسایل خود بخش مخصوصی داشته باشید و همه چیز را به خوبی از یکدیگر جدا کنید، فضای یکدست و یک تکه کمدتان را به چند بخش تقسیم کنید. 

سازماندهی وسایل اتاق خواب با انتخاب کمد مناسب

انواع مختلف کمد که تا کنون معرفی شد، مدل های جدیدی بودند که بسیاری از آن ها درب نداشتند، اما هنوز هم کمدهایی وجود دارند که به شکل کمدهای قدیمی و به سبک کلاسیک ساخته می شوند. این کمدها فضای داخلی کاملا بسته ای دارند که به وسیله درب از محیط بیرون جدا می شود. برای کسانی که وسواس خاصی در پنهان کردن وسایل شخصی و لباس ها از دید دارند و می خواهند هر چه داخل کمدشان قرار می گیرد فقط با باز کردن درب کمد آشکار شود، کمدهای کلاسیک می توانند انتخاب بهتری باشند.

سازماندهی وسایل اتاق خواب با انتخاب کمد مناسب

کمد های شیشه ای

ممکن است دکوراسیون اتاق شما مینیمال باشد. در سبک مینیمالیسم، تزیینات و اجزای اضافه تا حدی که امکان پذیر باشد، حذف می شوند و آن چه که باقی می ماند، بدنه اصلی کمد است. کمدهایی که به سبک مینیمالیسم طراحی و اجرا می شوند، عموما نسبت به انواع دیگر در فضای اتاق های کوچک تر بهتر جواب می دهند. این کمدها برای افرادی که وسایل زیادی ندارند و در نتیجه، فضای کمدشان زیاد شلوغ و به هم ریخته نیست، مناسب هستند.

سازماندهی وسایل اتاق خواب با انتخاب کمد مناسب

پیش تر بحث واک این کلوزت، خصوصیات و مزایای آن به میان آورده شد. حال خوب است با نوع خاصی از واک این کلوزت آشنا شوید که برای جدا کردن آن از دیگر بخش های اتاق به جای پارتیشن های صلب از شیشه استفاده می شود. مزیت واک این کلوزت های شیشه ای در این است که باعث می شوند فضای داخل کمد به عنوان بخشی از کل اتاق به نظر برسد و از لحاظ بصری، فضا خرد نمی شود. همچنین فضای داخل آن ها به سبب ارتباط با بیرون روشن است. 

سازماندهی وسایل اتاق خواب با انتخاب کمد مناسب

کمد و پارتیشن

اگر شما کمدی دارید که یکی از سطوح دیوارهای داخل اتاق را به خود اختصاص داده و می خواهید فضای مجاور آن را به جایی برای انتخاب و تعویض لباس تبدیل کنید، کافی است یک پارتیشن را در فاصه مناسبی از کمد در نظر بگیرید. این کار دقیقا مثل این است که یک کمد معمولی را به واک این کلوزت تبدیل کنید.

سازماندهی وسایل اتاق خواب با انتخاب کمد مناسب

برای کمدهایی که دارای عمق بسیار زیاد هستند، همیشه این مشکل وجود دارد که نمی توان به راحتی به وسایلی که در انتها قرار گرفته اند، دسترسی داشت. چنین کمدهایی با این که فضای بسیار زیادی دارند، ممکن است فضای مفید اندکی در اختیار شما بگذارند و در مواقع استفاده، چندان راحت نباشند. برای حل مشکل چنین کمدهایی می توان از کشوهای عمودی و افقی استفاده کرد. کشوها کمک می کنند از همه فضای کمد استفاده مفید کنید و به انتهای فضا نیز دسترسی خوبی داشته باشید.

سازماندهی وسایل اتاق خواب با انتخاب کمد مناسب

ممکن است بخواهید فضای کمدها و رختکن اتاق خود را از محیط اتاق جداسازی کنید. در چنین وضعیتی تنها راه پیش روی شما نصب پارتیشن نیست. شما می توانید به جای ساخت یک واک این کلوزت از یک پرده استفاده کنید. پرده نیز می تواند به خوبی پارتیشن ، فضای کمد را از دیگر فضاهای مجاور جدا کند.

سازماندهی وسایل اتاق خواب با انتخاب کمد مناسب

برای انتخاب کمد نمونه آخر کمدها نیز مواردی هستند که درب دارند، اما فضای داخل آن ها از بیرون قابل مشاهده است. این کمدها اگر فرد مرتبی باشید، انتخاب جالبی خواهند بود. خصوصا در صورتی که فضای کمد را نورپردازی کنید، می توانید آن ها را به شکل یک ویترین زیبا در اتاق خواب خود دربیاورید.