مقایسه سینک گرانیتی و فلزی

در چندسال اخیر سینک های گرانیتی در بازار تجهیزات آشپزخانه بسیار پرطرفدار شده اند زیرا ظاهر جالب و خاصی دارند و در رنگ های متنوع عرضه می شوند بعلاوه لکه را کمتر نمایان می کنند و ظاهر خاصی به سنگ کانتر میدهند از طرف دیگر سینک های پرطرفدار و اصیل استیل را داریم که همیشه بازار سینک را به نفع خود قبضه کرده اند حالا انتخاب سخت شما برای بهترین سینک شروع می شود کدام بهتر است؟ کدام با دوام تر است؟ کار با کدامیک آسان تر است؟ کدامیک قیمت مناسب تری دارد و هزاران سوال مهم دیگر … رعایت اصول اولیه و استادارد برای همه کالاها مهم است الخصوص که این کالا به نوعی به آشپزخانه و خوراک مربوط شود چون مستقیما با سلامت افراد سر و کار دارد.

مقایسه سینک گرانیتی و فلزی
مقایسه انواع سینک ها

سینک های گرانیتی و استیل به طور کلی نسبت به سینک های شیشه ای و چینی بادوام تر هستند و احتمال شکستن انها در برخورد مستقیم اشیا کمتر است. اما در مقام مقایسه بین دو صدر نشین مقاومت و استحکام، مقام اول به سینک فلزی می رسد چرا که با وجود مقاومت بسیار بالای سینک گرانیتی در برابر ضربه های معمول و طبیعی که در آشپزخانه اتفاق می افتد یک ضربه مهلک و عجیب می تواند موجب شکستگی سینک گرانیتی  شود به همین دلیل است که در تمام آشپزخانه های صنعتی سینک های استیل را مشاهده میکنید و خبری از سینک های شکیل و دکوراتیو گرانیتی نیست.  

نکته دیگر ظاهر است که سینک های گرانیتی بی برو برگرد جام جذابیت را از بقیه رقبا ربوده اند و صدرنشین جدول زیبایی هستند.

 اگر به خط و خش حساس هستید سینک گرانیتی را برای شما ساخته اند چراکه برخلاف سینک های فلزی که به سرعت خش برمیدارند این سینک ها بسیار مقاوم هستند.

 بعلاوه از لحاظ بهداشتی نیز سینک های گرانیتی  ضدباکتری هستند.

 البته این سینک ها قیمت بالاتری نسبت سینک های فلزی دارند.

 نکته مهم دیگر این است که به هر حال سینک های فلزی ممکن است به مرور زمان دچار چندرنگی شود اما یک سینک گرانیتی همیشه رنگی یکنواخت و یکدست خواهد داشت.

مقایسه سینک گرانیتی و فلزی

سینک گرانیتی چگونه ساخته می شود؟

سینک گرانیتی از ترکیب درصدی از سنگ گرانیت طبیعی و درصدی از رزین و رنگ تولید می شود. روش ساخت این سینک ها البته تا حدودی محرمانه است اما به طور کلی ترکیبی از دو روش تزریقی و پرس در ساخت آن به کار میرود. این نوع سینک به سبب مواد تشکیل دهنده و تکنولوژی ساخت نسبت به خط و خش بسیار مقاوم است.

یکی از مواردی که کمتر کسی به آن در هنگام خرید سینک ظرفشویی به آن توجه می شود این است که سینک های معمولی و ساده معمولا سطحی صاف و بدون هیچ برآمدگی دارند اما اگر آشِپزخانه شما کمی شیب دار می باشد و این شیب خلاف جهت حرکت آب برای وارد شدن باشد باعث می شود آب همیشه در سینک بماند برای اینکه این مشکل برای شما پیش نیاید سینکی را خریداری نمایید که سطحش کمی شیب داشته باشد.

مقایسه سینک گرانیتی و فلزی