انتخاب رنگ کابینت برای دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب رنگ کابینت در آشپزخانه ها که قلب منزل و قسمتی بسیار کاربردی در خانه محسوب می شود نکته ای اساسی می باشد. اولین نکته در طراحی دکوراسیون آن انتخاب متریال و رنگ کابینت ها محسوب می شود که از اجزای اصلی در آشپزخانه به حساب می آید و نقشی بسیار تعیین کننده را ایفا می کند و همچنین امروزه صنعت کابینت سازی به دلیل پیشرفت وسایل و ابزارهای ساخت و ساز آن و مواد مورد استفاده، شامل تنوع بسیار بالایی است. بطوری که گاهی ممکن است انتخاب کابینت مناسب برای آشپزخانه منزلتان امری چالش برانگیز باشد.

انتخاب رنگ کابینت در آشپزخانه

در گذشته تنوع رنگی بسیار کم بود و تنها رنگ های اصلی در لوازم خانه و آشپزخانه استفاده می شدند اما امروزه تنوع رنگی آنقدر بالا رفته که انتخاب ترکیب رنگی مناسب با فضای مورد نظر، باید دقیق صورت گیرد تا هارمونی و زیبایی را در محیط ایجاد کند. رنگی را که برای کابینت آشپزخانه انتخاب می کنید در طراحی دکوراسیون آشپزخانه بسیار تاثیر گذار است استفاده از رنگ های مکمل و زیبا می تواند زیبایی مدل کابینت های انتخابی شما را بیشتر کند. شما می توانید هرنوع کابینتی را که مایل هستید بر اساس رنگشان انتخاب کرده و سفارش دهید. برای انتخاب رنگ کابینت ها در آشپزخانه حتما درباره ابعاد فضا و متریال های به کار رفته در کف و سطوح و همینطور دیوارها و رنگ های به کار رفته در آن ها از نظرات تخصصی طراحان بهره ببرید.

در واقع ابعاد آشپزخانه عاملی بسیار مهم در انتخاب رنگ کابینت ها می باشد و همینطور میزان ورود نور طبیعی و نوع نورپردازی به دلیل تاثیرگذاری بر رنگ ها و تاثیر بر روشنی و تیرگی بسیار مهم می باشد.عوامل دیگری مانند سلیقه و میزان استفاده خانواده از آشپزخانه و نسبت مدت زمانی که برای تمیزی و پاکیزگی کابینت آشپزخانه گذاشته می شود هم می تواند در انتخاب رنگ ها موثر باشد زیرا بعضی رنگ ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

کابینت با رنگ سفید ساده و سفید استخوانی

یکی از ایده هایی که برای رنگ آشپزخانه مطرح می شود رنگ سفید است. سادگی ای که در سفید وجود دارد نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است. رنگ سفید نمادی از تمیزی و بهداشت است و کسانی که علاقه مند به ظاهری تمیز و مدرن هستند بهتر است که از کابینت ها با رنگ سفید در درون آشپزخانه خود استفاده نمایند. رنگ سفید به سبب ماهیت خنثی که دارد به خوبی با هر رنگی هماهنگ می شود و نور را به خوبی منعکس می کند و فضای آشپزخانه شما را نورانی تر می کند.

انتخاب رنگ کابینت برای طراحی دکوراسیون انواع آشپزخانه
انتخاب رنگ کابینت برای طراحی دکوراسیون انواع آشپزخانه
کابینت با رنگ سیاه و مشکی بور

یکی از مدرن تری رنگ های کابینت سیاه است که به صورت براق و گلاس و گاهی اوقات با رنگ های روشن ترکیب می شود و به عنوان رنگ زیبایی برای کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما می خواهید که برای کابینت های آشپزخانه از رنگ سیاه استفاده کنید باید سایر رنگ های دکوراسیون داخلی منزل شما روشن باشد تا تعادل نسبی در فضای منزل تان بوجود آید.رنگ های تیره با رنگ های روشن ترکیب می شوند تا فضا را خیلی تیره و تار نکنند. معمولا استفاده از رنگ مشکی در کابینت های گلاس و کابینت کلاسیک محبوبیت بیشتری دارد.

همچنین رنگ مشکی بور از رنگ های محبوب به شمار می رود. داشتن چنین رنگی در آشپزخانه احساس خوبی به شما خواهد بخشید و محفل خانوادگی تان را نیز گرم تر خواهد کرد.

انتخاب رنگ کابینت برای طراحی دکوراسیون انواع آشپزخانه
انتخاب رنگ کابینت برای طراحی دکوراسیون انواع آشپزخانه
کابینت ها با رنگ چوبی (قهوه ای ، گردویی ، چوب ماهون ، فندقی ، خاکی و … )

رنگ چوبی یا همان قهوه ای از انواع رنگ های پرطرفدار برای کابینت است این رنگ زیبا می تواند فضای آشپزخانه شما را به محیطی مدرن و زیبا تبدیل کند. این نوع از کابینت ها به دلیل اینکه پیرو از سبک روستیک می باشند، حس و حال بسیاری به فضای شما می دهند. در انتخاب رنگ های قهوه ای، می توانید از یک رنگ قهوه ای با تناژ متوسط و ملایم به همراه رویه ای با رنگ کرم استفاده کنید و زیبایی دو چندان به فضای خود هدیه کنید. همچنین استفاد از دو رنگ در کابینت ها منجر به یکنواختی نشده و همیشه تازگی خود را حفظ خواهد کرد. بهتر است که در انتخاب این رنگ تعادل را نگه دارید.

انتخاب رنگ کابینت برای طراحی دکوراسیون انواع آشپزخانه
انتخاب رنگ کابینت برای طراحی دکوراسیون انواع آشپزخانه
کابینت با رنگ آبی(آسمانی ، لاجوردی و )

رنگ آبی چه کمرنگ و چه پررنگ می تواند برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه یک رنگ عالی و مدرن محسوب شود، بنابراین اگر قصد دارید برای دیزاین دکوراسیون آشپزخانه تان از دکوراسیون رنگی استفاده کنید آبی می تواند برای شما انتخاب ایده آل و مناسبی باشد. برای کابینت ها با سبک کلاسیک رنگ آبی می تواند بهترین انتخاب باشد. رنگ آبی روشن می تواند نور را جذب کند بنابراین برای آشپزخانه هایی که همیشه گرم و پرنور هستند این رنگ کابینت آبی می تواند ایده مناسبی باشد.

انتخاب رنگ کابینت برای طراحی دکوراسیون انواع آشپزخانه

انتخاب رنگ کابینت برای طراحی دکوراسیون انواع آشپزخانه

رنگ کابینت باید با کف پوش و سایر رنگ های مورد استفاده در دکوراسیون آشپزخانه مطابقت و همخوانی داشته باشد. در این مطلب سعی کرده ایم رنگهای پرطرفدار و زیبایی را برای کابینت آشپزخانه در اختیار شما همراهان عزیز قرار بدهیم که امیدواریم با الگو برداری از این رنگ های زیبا بتوانید برترین رنگ را برای کابینت آشپزخانه تان انتخاب نمایید.