شومینه های نسل جدید برای خانه های مدرن !

شومینه های نسل جدید : شومینه ها در گذشته عناصری در طراحی داخلی بودند که خانه های روستایی و ویلایی را یادآوری می کردند و طراحی رومانتیک و نوستالژی ای داشتند که تنها هدف آن ها گرم کردن محیط اطراف بود. در واقع از زمان های بسیار قدیم که انسان وجود داشته است و در پناهگاه های محفوظ شروع به زندگی کرد، شومینه ها به عنوان عناصر گرما بخش مورد استفاده آن ها بوده اند.

البته این سیستم گرمایشی در دوران باستان به روش های بسیار بدوی و با تکنیک های اولیه مورد استفاده قرار می گرفت و همراه با بشریت، پیشرفت کرده و از سال های 1600 میلادی تا به امروز به شکل شومینه های کلاسیک در زندگی انسان حضور داشته اند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی شومینه ها نیز با زندگی مدرن سازگار شده و نسل جدیدی از آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر شما نیز می خواهید در محیط زندگی خود از شومینه استفاده کنید با وندا سازه همراه باشید تا با شومینه های نسل جدید آشنا شوید:

شومینه های نسل جدید برای خانه های مدرن !

در گذشته شومینه ها در مناطق سردسیر و جنگلی که دارای هیزم فراوان بودند، بخش جدا نشدنی ای از خانه ها به شمار می رفتند. 

شومینه ها با ظاهر پر زرق و برق خود، سالن را پر کرده و با زیبایی خود فضای اتاق را تغییر می دادند و لذت بردن از آن تنها در خانه های ویلایی و بزرگ ممکن بود و وسیله ای بود که بیشتر از گرم کردن خانه، به عنوان عنصری دکوراتیو مورد استفاده قرار می گرفت. 

اما امروزه تولید شومینه های نسل جدید و فن آوری سوخت به قدری پیشرفت کرده است که حتی در خانه های آپارتمانی ای که دارای سیستم دودکش مخصوص نیستند نیز می توان از شومینه های مدرن استفاده کرد.

شومینه های نسل جدید برای خانه های مدرن !

  • شومینه هایی به سبک کلاسیک

شومینه های سبک کلاسیک، شومینه هایی هستند که در خانه هایی که دارای سیستم دودکش بزرگ و مخصوص هستند مورد استفاده قرار می گیرند. البته در خانه های مستقل و ویلایی، سیستم دودکش می تواند ساخته شود، اما این به معنای تخریب دیوار ها و سقف و بازسازی مجدد آن ها است.

شومینه های کلاسیک به شکلی هستند که باید به یکی از دیوار های خانه تکیه داده شوند. این شومینه ها معمولا در دکوراسیون اتاق نشیمن به عنوان نقطه مرکزی طراحی شده و با ظاهر مجلل و زیبای خود بلافاصله بعد از ورود به اتاق توجه ها را به خود جلب می کنند. امروزه شومینه های کلاسیک نیز در سبک های متفاوت طراحی می شوند و ظاهری دارند که در خانه های مدرن نیز می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

شومینه های نسل جدید برای خانه های مدرن !

  • شومینه های مدرن U شکل

در طراحی شومینه های نسل جدید و مدرن دو شکل شومینه وجود دارد: یکی شومینه های U شکلی که از 3 طرف باز هستند و دیگری شومینه های L شکلی که دو طرف آن ها باز است. ویژگی شومینه های U شکل این است که زمانی که در وسط سالن های بزرگ قرار داده می شوند از 3 طرف منظره ای زیبا را ایجاد می کنند. این مدل شومینه ها در خانه هایی با نقشه باز به عنوان جدا کننده سالن از اتاق غذاخوری و یا آشپزخانه نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

این شومینه ها بر روی یک ستون موجود در خانه و یا بر روی شومینه های کلاسیک قدیمی قابل اجرا هستند و به دلیل محفظه شیشه ای که دارند احتمال خروج دود و یا بروز جرقه که در شومینه های کلاسیک رخ می دادند را از بین می برند. هم چنین انتخاب طراحی این مدل شومینه ها نیز بسیار گسترده است. می توان این مدل را در هر سالنی با ویژگی های مخصوص و منحصر به فرد طراحی کرد.

شومینه های نسل جدید برای خانه های مدرن !

  • شومینه با طراحی L شکل

شومینه های L شکل که برای اجرای در گوشه های دیوار ها بسیار ایده آل هستند این روزها از محبوب ترین و پرکاربرد ترین شومینه ها به شمار می روند. این مدل شومینه ها اصولی شبیه به شومینه های U شکل دارند و در خانه هایی که دارای طراحی مدرن هستند در گوشه دیوار ها به کار برده شده و نسبت به شومینه های U فضای کمتری را اشغال می کنند.

شومینه های نسل جدید برای خانه های مدرن !

  • شومینه های گازی و برقی

همان طور که قبلا گفته شد امروزه طراحی شومینه ها متناسب با خانه های آپارتمانی شهری صورت می گیرد. در تمام شهر های ما نیز برای گرما از برق و یا گاز استفاده می شود و شومینه ها نیز با این منابع مورد استفاده سازگار هستند.

شومینه های مدرن با تکنولوژی ای که دارند تنها با یک دکمه روشن و خاموش شده، شعله های آن ها کم و زیاد شده و درجه گرمای آن ها تنظیم می شود و می توان گفت که از نظر کاربردی تفاوتی با فنکوئل ها و چیلر ها ندارند. هم چنین شومینه های گازی با یک سیستم مخصوص می توانند به تمام اتاق های خانه متصل شده و مانند سیستم گرمایشی  مرکزی تمام خانه را هم زمان گرم کنند.

شومینه های نسل جدید برای خانه های مدرن !

  • شومینه های نسل جدید با سوخت مایع

شومینه سوخت مایع، با سوخت مخصوصی به نام بیواتانول کار کرده و با وجود این که دارای شعله های واقعی آتش است، اما یک منبع حرارتی مخصوص و مدرن به شمار می رود که هیچ گونه دود، بو و خاکستر تولید نمی کند. این مدل شومینه ها نیازی به دودکش نیز ندارند. شومینه های بدون دودکش امروزه با طراحی های بسیار متنوع و در اندازه های مختلف پیش روی ما قرار دارند.

شومینه های نسل جدید برای خانه های مدرن !

  • بخاری های هیزمی

زیبایی بخاری های هیزمی نیز با ظاهر شومینه ها قابل رقابت است. به همین دلیل در سال های اخیر بخاری های هیزمی شبیه به شومینه نیز بسیار محبوب شده اند. این مدل بخاری ها که ظاهر زیبا و طراحی خاص شومینه ها را با زیبایی ساده بخاری های هیزمی ترکیب می کنند در خانه هایی که دارای سیستم های دودکش کلاسیک مخصوص بخاری هستند نیز قابل استفاده بوده و به همین دلیل برای خانه ها بسیار ایده آل هستند.

شومینه های نسل جدید برای خانه های مدرن !

در پایان به شومینه هایی اشاره کنیم که برای محیط های خارج از خانه طراحی شده اند. این شومینه ها از چدن ساخته شده و برای محیط هایی مانند بالکن و یا باغچه مناسب هستند. با استفاده از این شومینه ها می توانید در هوای سر زمستان نیز از بالکن و حیاط خانه خود لذت ببرید…

شومینه های نسل جدید برای خانه های مدرن !