به شومینه خانه خود سبکی جدید ببخشید!

در این روزهای سرد زمستانی یکی از این تجهیزات گرمایشی که می توان از آن استفاده کرد، شومینه خانه است. آیا می توان از گرمای جادویی این وسیله گرما بخش لذت نبرد؟ اگر در خانه شما نیز شومینه وجود دارد، می توانید با شروع فصل سرما،به شومینه خانه خود سبکی جدید ببخشید ،برای این که بدانید چگونه می توان هویتی جدید به شومینه ها بخشید، با وندا سازه همراه باشید:

به شومینه خانه خود سبکی جدید ببخشید!

هیچ چیزی مانند نشستن در مقابل شعله های رقصان آتش و کشیدن یک پتو بر روی پاها در روز های سرد، لذت بخش نخواهد بود. اما تنها آتش شومینه نیست که می تواند تاثیری جادویی بر محیط زندگی شما ایجاد کند، بلکه طراحی و تزئینات اطراف شومینه نیز به همان اندازه تاثیر گذار خواهد بود. تزئین محیط اطراف شومینه، یکی از مهم ترین اقداماتی است که می تواند فضایی زیبا و دلنشین ایجاد کند.

به شومینه خانه خود سبکی جدید ببخشید!

نصب شلف های دیواری در دو طرف شومینه و قرار دادن صندلی در مقابل آن، از جمله روش های کلاسیک برای ایجاد فضایی استقبال کننده در مقابل شومینه به شمار می رود. علاوه بر این اقدامات، می توانید با رنگ ها، طرح ها و اکسسوار ها نیز فضایی زیبا تر ایجاد کنید. با استفاده از رنگ های قدرتمند و مناسب بر روی فضای بالای شومینه می توانید ظاهری قابل توجه به آن ببخشید. برای مثال می توانید رنگ سفید را با رنگ لاجوردی ترکیب کرده و از قدرت بالای آن بهره مند شوید.

به شومینه خانه خود سبکی جدید ببخشید!

روش هایی که می توانید با استفاده از آن ها جلوه متفاوتی به شومینه و محیط اطراف آن ببخشید:

  • تمرکز بر روی رنگ ها

بر خلاف سرمای فصل پاییز و زمستان، می توانید با استفاده از رنگ های گرم برای شومینه، به آن جلوه ای تازه بخشیده و گرمای آن را بیشتر کنید. اگر شومینه موجود در خانه شما دارای یک طاقچه نیست، می توانید با استفاده از چوب طبیعی، یک طاقچه و شلف کاربردی به آن اضافه کنید. برای ایجاد فضایی درخشان می توانید با استفاده از شمع های بزرگ و چراغ های رنگی و دکوراتیو، تزئینات خود را کامل کنید.  هر چه میزان رنگی که برای تزئین شومینه به کار می برید بیشتر و قدرتمند تر باشد، به همان اندازه به فضایی گرم تر و دلنشین تر دست پیدا خواهید کرد.

به شومینه خانه خود سبکی جدید ببخشید!

  • استفاده متفاوت

اگر یک شومینه ای دارید که از آن استفاده نمی کنید و حتی مقابل آن را پوشانده اید، فضایی با استفاده متفاوت برای خود ایجاد کنید. برای مثال می توانید از فضای داخلی شومینه به عنوان کتابخانه و یا فضایی برای به نمایش گذاشتن اکسسوار های خود بهره مند شوید. در واقع می توانید این فضای خالی را به عنوان مکانی برای ذخیره سازی اشیاء متفاوت به کار برده و از طاقچه آن به عنوان مکانی برای به نمایش گذاشتن اکسسوار ها استفاده کنید. برای این منظور کافی است که فضای داخل شومینه را با رنگی تمیز و خاص بپوشانید تا به فضایی دکوراتیو دست پیدا کنید.

به شومینه خانه خود سبکی جدید ببخشید!

  • تو رفتگی کاربردی

می توانید فضای اطراف شومینه را به عنوان یک کتابخانه و یا ویترین طراحی کنید، به گونه ای که شومینه بخشی از آن باشد. به خصوص اگر از شومینه استفاده نمی کنید، این روش بسیار کاربردی و مناسب خواهد بود. اگر رنگ شومینه و کتابخانه ای که در اطراف آن طراحی می کنید شبیه به یکدیگر باشد، به فضایی یک دست و زیبا دست پیدا خواهید کرد.

به شومینه خانه خود سبکی جدید ببخشید!

  • تزئینات طاقچه شومینه

یکی از امتیازاتی که وجود شومینه در اختیار شما قرار می دهد، وجود یک طاقچه در بالای آن است. البته این امتیاز بیشتر مربوط به شومینه هایی با طراحی کلاسیک و قدیمی تر است. می توانید بر روی این طاقچه لوازم شخصی، عکس های خانوادگی و اکسسوار های مورد علاقه خود را به نمایش گذاشته و به نتیجه ای زیبا دست پیدا کنید. یکی از اکسسوار های خاص برای تزئین این مکان، استفاده از حروف بزرگ و دکوراتیو است. با استفاده از این عناصر می توانید فضایی خارق العاده و متفاوت ایجاد کنید. البته همان طور که پیش تر هم گفته شد، در شومینه هایی که دارای طاقچه نیستند، با استفاده از مصالح مختلف می توانید یک شلف تزئینی ایجاد کنید.

به شومینه خانه خود سبکی جدید ببخشید!

  • ترکیب بندی زیبا

شمع ها، چه مدرن و چه سنتی، زمانی که بر روی شومینه قرار بگیرند، ظاهری زیبا به آن خواهند بخشید. برای این که بتوانید رنگ بیشتری به این مکان ببخشید، گلدان های کوچک و رنگی را به کار ببرید. گلدان های بزرگ نیز در کنار شومینه های مدرن، ترکیب زیبایی را ایجاد خواهند کرد. هم چنین با استفاده از شمع و شمعدان هایی در ارتفاع ، ابعاد و سبک های متفاوت نیز می توانید تحرک بیشتری به فضا بخشیده و ظاهر معمولی شومینه را از بین ببرید.

به شومینه خانه خود سبکی جدید ببخشید!

  • ظاهری متفاوت

با به کار بردن سبک مونوکروم، به گذشته برگردید. یک شومینه ای که به رنگی تیره رنگ آمیزی شده باشد پس زمینه زیبایی برای به نمایش گذاشتن اکسسوار های خاص در مقابل آن به شمار می رود. برای مثال کوزه ها و گلدان های دکوری زیبا را می توانید در مقابل این شومینه به نمایش بگذارید. برای ایجاد تاثیر بیشتر، کوزه های سفید و براق را کنار هم چیده و یک کوزه رنگی را به آن ها اضافه کنید.

به شومینه خانه خود سبکی جدید ببخشید!

هیچ تفاوتی ندارد که شومینه ای که در خانه شما وجود دارد، دارای چه سبک و طراحی است. در هر صورت می توانید آن را به شکلی مناسب و زیبا طراحی کرده و سبکی منحصر به فرد و خاص به آن ببخشید. نکته مهم این است که خلاقیت خود را به کار برده، معمولی بودن را کنار گذاشته و جان تازه ای به ظاهر شومینه ببخشید. آغاز هر فصل تازه فرصت مناسبی برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون و طراحی خانه به شمار می رود. پس از این فرصت تازه استفاده کرده و محیط زندگی خود را کمی تغییر دهید …